آغاز واکسیناسیون سراسری دامها در استان قزوین علیه طاعون نشخوار کنندگان کوچک

به گزارش رکنا از قزوین ،دکتر مهدی جلوخانی تصریح کرد: در راستای همکاری دامداران و آگاهی بخشی از اجرای این برنامه منسجم و ملی، اطلاع رسانی به دستگاه های ذی صلاح شهرستانی، کلینیک ها، مراکز مایه کوبی و نیز تشکل های شهرستانی انجام شده ودر راستای دستیابی به پوشش حداکثری قبل از اجرای طرح نسبت به برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی با روسای محترم مراکز مایه کوبی اقدام خواهد شد.

دکتر جلوخانی تصریح کرد: انجام مایه کوبی دامهای سبک استان صرفا در قالب بخش دولتی و خرید خدمت و کاملا رایگان صورت خواهد پذیرفت و کارشناسان ادارات دامپزشکی نسبت به بازدید حین و پس از واکسیناسیون توسط بخش دولتی و خصوصی جهت اطمینان از پوشش تمامی دامها و واحدهای اپیدمیولوژیک اقدام خواهند کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با در نظر گرفتن موضوع اپی سیستم (Episystem) و مخازن در کنترل این بیماری، پوشش 100 درصدی مناطق همجوار حیات وحش در شعاع 10 کیلومتری، همچنان اولویت اصلی واکسیناسیون می باشد .

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، با عنایت به سیاست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) واکسیناسیون دامهای استان قزوین به طور همزمان در سطح کشور از اول اردیبهشت لغایت پایان تیرماه سال جاری به مدت 90 روز اجرایی خواهد شد.

لیلا بیگدلی/ قزوین

منبع: روابط‌عمومی دامپزشکی 

کدخبر: 886082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟