۱۲۰ نقطه  پرحادثه در لرستان وجود دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ مرتضی شیروانی سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: طول راه‌های روستایی استان ۴۱۹۰ کیلومتر و راه‌های شوسه و خاکی ۱۹۰۱ کیلومتر است.

وی اضافه کرد: اداره کل راهداری لرستان هم‌اکنون در مجموع ۳۱۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین دارد و بخشی از کارهای خود را به صورت امانی انجام می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در خصوص اعتبارات حوزه راهداری استان گفت: خوشبختانه در سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه ملی داشتیم که با این رقم ۶۶۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم.

این مسئول اضافه کرد: نتیجه این کار منجر به انجام ۸۶ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی و ۲۱ کیلومتر لکه‌گیری هندسی شد و این کارها بین تمام شهرستان‌های استان انجام شده است.

شیروانی گفت: ۱۲۱۷ کیلومتر از جاده‌های استان خط‌ کشی شدند و ۱۷۰ کیلومتر نگهداری و روشنایی در جاده‌ها را داشتیم و ۱۵ کیلومتر نیوجرسی را در جاده‌ها انجام دادیم.

وی ادامه داد: ۱۳۰۹ مجوز با تقاضای بخش خصوصی صادر شده است و ۱۵۹۹ مورد علائم را آشکارسازی کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از وجود ۱۲۰ نقطه پرحادثه در استان خبر داد و بیان کرد: این نقاط یکی از چالش‌های سازمان راهداری است و باید به منظور ایمنی بیشتر این نقاط حذف شوند.

شیروانی گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به لرستان  پیشنهاد راهداری استان این است که به ایمنی جاده‌ها پرداخته شود تا این نقاط حادثه‌خیز حذف و منجر به بروز خاطرات تلخ برای خانواده‌ها نشود.

وی یادآور شد: در سفر هیات دولت به لرستان با اعتباری که به سازمان راهداری استان تخصیص داده شد موفق به حذف پنج نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شدیم.

او افزود: ۲۹ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز باید از راه‌های مواصلاتی لرستان حذف شوند تا ایمنی لازم در جاده‌های مورد نظر تامین شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟