سیل راه ارتباطی و برق ۹ روستای کوهدشت را قطع کرد/ نجات ۳۰ گردشگر در منطقه شیرز

به گزارش رکنا از لرستان؛ محمد مرادی فرماندار کوهدشت در خصوص وقوع سیل در منطقه شیرز کوهدشت، توضیح داد: غروب دیروز بر اثر بارش‌های نقطه‌ای و تگرگ در منطقه گدارگه، ضرون و منطقه گردشگری شیرز شاهد بروز سیلاب بودیم.

او افزود: بر اثر بارش و جاری شدن سیلاب برق و راه ارتباطی ۹ روستا قطع شد.

فرماندار کوهدشت گفت: بروز سیلاب باعث تخریب حدود ۶ پل روستایی و پل ورودی شیرز شد. سیلاب همچنین تخریب مزرعه پرورش ماهی در شیرز شد.

مرادی بیان کرد: بر اثر ریزش سنگ و قلوه سنگ در مناطق کوهستانی جاده‌های مواصلاتی هم مسدود شد.

او با بیان اینکه بروز سیلاب خسارت جانی در پی نداشت، گفت: ۳۰ نفر از گردشگران که در منطقه شیرز گرفتار شده بودند نجات یافتند، این افراد که عمده آن‌ها غیر بومی بودند توسط تیم‌های امداد و نجات در کوهدشت مستقر شدند.

به گفته فرماندار کوهدشت بارش همچنان ادامه دارد و تیم‌های راهداری در حال بازگشایی مسیر‌ها هستند.

وقوع سیل در منطقه گردشگری شیرز

میلاد رومیانی مدیر امور عشایر کوهدشت گفت: بارش سنگین تگرگ و جاری‌شدن سیل خسارات زیادی به محور منطقه گردشگری شیرز وارد کرده است.

وی با بیان اینکه قطع‌شدن محور شیرز راه ارتباطی ۹ روستا در کوهدشت را مسدود کرده است، افزود: نیرو‌های راهداری و امور عشایر در حال بازگشایی مسیر این روستا‌ها هستند.

مدیر امور عشایر کوهدشت با اشاره به امدادرسانی هلال‌احمر به مسافران گرفتار سیل عنوان کرد: سیل زیرساخت معابر و راه دسترسی برخی از مناطق عشایری و روستای گدارگه را نیز تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های سیل‌آسا در فروردین‌ماه راه‌ها و ابنیه فنی مناطق عشایری کوهدشت را تخریب کرده است، بیان کرد: میزان خسارات به زیرساخت مناطق عشایری و روستایی پس از ارزیابی اعلام می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟