معدوم سازی بیش از ۱۲۰ کیلو گرم فرا ورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی در هشترود

به گزارش رکنا از هشترود؛ فرشاد نوشهری با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از اماکن عرضه فرآورده  های خام دامی مقدار ۱۲۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج و با دستور قضایی معدوم سازی گردید.

وی ادامه داد: اکیپ های نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی همه روزه نسبت به بازرسی های بهداشتی اقدام می نمایند ودرمدت زمان اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی از ۱۳ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه انجام گردیده است .

نوشهری تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام گرم سال و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در خصوص کشتار دام ها و متعاقبا حمل و نگهداری گوشت های عرضه شده توسط قصابی ها، لزوم احداث کشتارگاه در شهرستان هشترود محسوس می باشد.

وی متذکر شد: علیرغم پیگیری های اداره دامپزشکی شهرستان ، متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص از طرف ارگان های ذیربط  صورت نگرفته است و قصابی ها جهت تامین  گوشت مورد نیاز شهروندان مجبور به کشتار دام های خود در کشتارگاه های شهرستان های مجاور می باشند.

رئیس اداره دامپزشکی هشترود خاطر نشان کرد: این امر منجر به افزایش قیمت تمام شده برای مصرف کننده می گردد لذا از کلیه شهروندان محترم تقاضا دارد در مواقع خرید گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ به لیبل و مهر کشتارگاه توجه نموده ودرصورت عدم وجود مهر ولیبل در هریک از محصولات گوشتی مراتب را سریعا به سامانه ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی شهرستان اعلام نمایند تا کارشناسان این اداره در اسرع وقت به محل مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

نوشهری یاد آور شد:با توجه به تاکید فرماندار شهرستان در خصوص اعطای تسهیلات جهت احداث کشتارگاه به سرمایه  گذاران بخش خصوصی ، از کلیه افراد واجد شرایط خواست که در صورت تمایل به احداث کشتارگاه در هشترود به فرمانداری مراجعه و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایند.

رئیس اداره  دامپزشکی هشترود در پایان به شیوع مجدد سویه جدید تب برفکی (دباغ)در استان های غربی کشور اشاره کردو از دامداران  خواست تا ضمن رعایت کلیه نکات بهداشتی و قرنطینه ای نسبت به واکسیناسیون دام های  خود اعم از سبک وسنگین علیه بیماری تب برفکی اقدام نموده و از خرید دام از استان های غربی کشور جدا پرهیز نمایند.ودرصورت خرید از سایر استان ها نیز اکیدا دام خریداری شده را به مدت ۱۰ روز جدا از سایر دام های موجود نگهداری نمایند تا از انتشار بیماری و ابتلای دام های خود به بیماری جلوگیری گردد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

کدخبر: 888101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟