بیش از 20هزار ایلامی بهزیستی را برای مشاوره انتخاب کردند

به گزارش رکنا از ایلام : حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت روزر روانشناس و مشاور با اعلام این خبر افزود: از این شمار 14هزار و ‭‭‭118‬‬‬نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و 6هزار و ‭‭‭321‬‬‬ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ‭‭‭‭‭‭1480‬‬‬‬‬‬ است.

وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ‭‭‭1400‬‬‬را در مجموع 14هزار و ‭‭‭805‬‬‬نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 9هزار و ‭‭‭145‬‬‬ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ‭‭‭660‬‬‬ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ‭‭‭‭‭‭1480‬‬‬‬‬‬تماس داشته اند.

وی عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکزرا به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوجها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان را 33مرکز برشمرد.

وی یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

9اردیبهشت ماه روز جهانی مشاوره و روانشناس است.

کوثر موسوی/ایلام 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 888447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟