۳ هزار واحد صنعتی در تملک بانک‌ها قرار دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ محمدباقر علیخانی در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد که برخی از آنها روی زمین مانده است اطهارداشت: تعدادی از واحدها در معرض خطراند اما واحدهای خوبی بوده که می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: می‌توانیم استان لرستان را به عنوان پایلوت قرار دهیم تا مشکلات در این عرصه مشخص شود چرا که برخی از واحدهای تولیدی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و روند آنها طولانی شده است بنابراسن لازم است بانک‌ها هم نسبت به تعیین تکلیف برخی از واحدها اقدام کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: می‌توان برخی از شرکت‌ها مانند سامان کاشی را به یک هیات حمایت سپرد که با حمایت خود کار را انجام می‌دهند البته تلاش ما این است که تنفسی در حوزه تولید داده شود و تقسیط بلند مدت شود چون شرایط گردش مالی در کشور تغییر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: براساس پتانسیل‌های موجود در لرستان و از طرفی انگیزه‌ای که وجود دارد، پیشنهاد شد که مشکلات واحدهای صنعتی این استان استخراج شود و در نهایت تصمیم‌گیری برای حل مشکلات صورت گیرد.

علیخانی خاطر نشان کرد: در کل کشور سه هزار واحد صنعتی در تملک بانک‌هاست و بانک‌ها می‌توانند این واحدها را تحویل بگیرند ولی نباید تعطیل شود که لازم است تعداد واحدهای تحت تملک مشخص شود، در این راستا مهلت دو ماهه داده می‌شود که هرچه سریعتر واحدهای تحت تملک، تعیین تکلیف شوند.

وی اظهارداشت: در ستاد تسهیل کار را کیفی می‌کنیم، همچنین در این ستاد دنبال مُسکن نیستیم چرا که این سبب می‌شود تا بدهی شرکت‌ها انباشته شود ولی قرار است کار درمانی انجام دهیم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: اگر نیاز است سرمایه در گردش و یا تنفس و هرچه لازم است در دستور کار قرار گیرد، براساس شرایط کشور می‌طلبد که کنار واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش‌های مختلف باشیم و با تشکیل کارگروهی که به عنوان پایلوت رفع موانع تولید می توانیم بتوانیم در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.

 

 مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟