ایجاد وتوسعه ساختارهای غیر دولتی واستفاده از ظرفیت های دانش بنیان ها

به گزارش رکنا  از شهرکرد:ییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری پس از موفقیت بزرگ کشوری در تغییر ساختار در زمینه هوشمند سازی معاملات مرغ، حالا به دنبال ایجاد وتوسعه ساختارهای غیر دولتی مراکز رشد کشاورزی واستفاده از ظرفیت دانش بنیانهاست تا گام بلندی دیگر در حوزه تولید بذر ونهاده در استان برداشته شود.

حسین برزگر،در این بازدید،گفت:با توجه به وضعیت موجود و تحریم‌های حاکم بر کشور، در توسعه بخش کشاورزی باید از ظرفیت و توان بخش نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه استفاده کرد تا از وابستگی این حوزه به سایر کشورها جلوگیری کرد.
وی،اظهار کرد: برای خودکفایی استان در برخی حوزه‌ها مانند تولید بذر، نهال، تولید ماشین‌آلات مورد نیاز کاشت، داشت و برداشت متناسب با جغرافیای استان نیاز به فعالیت‌های پژوهشی است که برخی از این فعالیت‌ها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری انجام شده وبا پرنگ شدن ارتباط بین این شرکت‌ها و بخش دولتی، استفاده از این ظرفیت ها رونق خواهد گرفت امید می رود در سال های آتی شاهد پایلوت شدن استان چهارمحال وبختیاری در زمینه تولید بذور ونهاده ها باشیم.
وی اظهار داشت:سازمان جهادکشاورزی استان برای حمایت از تولیدکننده محصولات و کشاورز، به عنوان پل ارتباطی بین تولیدکنندگان محصول نوآوری و کشاورز است تا بین کشاورزان و تولیدات‌کنندگان محصولات، اعتماد ایجاد کند.
وی،بر توسعه بحث کشاورزی قراردادی برای افزایش تولید و ضریب اطمینان کشاورز تاکید کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استانهایی است که تولیدات سالم دارد
حسین برزگر، افزود: افزایش ارتباط بین فعالان حوزه کشاورزی و پارک علم و فناوری نیاز به برنامه‌ریزی دارد و نبود ارتباط بین حوزه کشاورزی و پارک علم و فناوری باعث ضرر و آسیب به حوزه  کشاورزی و فعالیت نخبگان فعال  می شود.
معاون محترم هماهنگی وامور اقتصادی استانداری نیز با تقدیر از اقدامات گسترده سازمان جهاد کشاورزی ومرکز تحقیقات در زمینه تولید بذور ونهاده های با توجه به پتانسیل ها استان گفت: انشالله با این اقدامات گسترده در سالهای آتی شاهدپایلوت شدن استان در کشور در این حوزه وحتی صادرات بذر ونهال خواهیم بود.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 889045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟