آهک هیدراته پلدختر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ حمید خادم فرماندار پل دختر با اشاره به اینکه آهک هیدراته پلدختر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  افزود : در نشستی با مدیر طرح آهک هیدراته پلدختر آخرین مسائل و مشکلات این واحد در دست ساخت را بررسی کردیم که در حال حاضر آب و راه  دسترسی معدن مهم ترین مشکلاتی است که مدیر طرح مطرح کرده است .

وی گفت : با پیگیری های انجام گرفته برق و گاز واحد تقریبا حل شده و در حال حاضر برق ۷۲ درصد و گاز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

فرماندار پلدختر با بیان اینکه این واحد در فاز نخست ۶۰ هزار تن است ، اظهار کرد : قرار است این واحد صنعتی در سه فاز به بهره برداری برسد که بر اساس برنامه زمان بندی شده قرار است نصب سازه داخلی تا تیرماه ۱۴۰۲ انجام شود و ابتدای نیمه دوم سال جاری نیز شاهد راه اندازی سرد و نهایتا آبان ماه همین سال استارت تولید این واحد به صورت رسمی زده شود.

خادم گفت : به گفته مدیر طرح آهک هیدراته کل تجهیزات ساخت ایران برای این واحد ساخته و به محل ساخت طرح وارد شده اما ۱۲ درصد تجهیزات خارجی که قرار است در این واحد بکار رود با تامین و پرداخت هزینه ساخت در حال ساخت است و احتمالا تا تیرماه امسال وارد کشور می شود.

فرماندار پلدختر تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی طرح ۶۰ درصد و پیشرفت مالی آن نیز ۶۵ درصد است و در  صورت بهره برداری به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت .

وی گفت : پیگیر مشکلات باقی مانده این طرح هستیم و برای راه اندازی این واحد صنعتی بر اساس برنامه زمان بندی شده اهتمام ویژه ای خواهیم داشت .

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 889056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟