آیین گرامیداشت دهه سرآمدی آموزشی و تجلیل و پاسداشت مقام استادان و برگزیدگان

به گزارش رکنا از شهرکرد: دکتر یاسر پیر علی در این آیین ضمن تبریک روز معلم به اساتید و اشاره به شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" گفت: درمان وضعیت اقتصادی رشد تولید است و این شعار برای دانشگاهیان تکلیف به وجود می‌آورد و اقدامات در دانشگاه‌ها باید درراستای تحقق این شعار باشد.

رییس دانشگاه شهرکرد، دانشگاه را منشأ تولید عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها علاوه بر تولید علم، در مسیر تولیدات  نیز می توانند مشاوره‌های علمی در جهت بهبود کیفیت تولیدات داشته باشند.

دکتر پیر علی با بیان راهبردها و اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درزمینه تحقق مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی، دانشگاه شهرکرد با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های علمی که دارد با کشورهایی از قبیل لبنان، عراق، پاکستان و... در خصوص پذیرش دانشجو و تبادلات علمی و پژوهشی مذاکراتی داشته است.

رییس دانشگاه شهرکرد پژوهش و آموزش هدفمند را کلید حل مشکلات خواند و تشکیل کمیته تحول آموزش و تولید محتوای آموزشی را ضروری دانست.

 دکتر یاسر پیر علی نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد پروری، فناورپروری، نوآورپروری را از ر اهبردهای دیگر وزارت علوم برشمرد و گفت: دو مرکز نوآوری در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی شده است تا علاوه بر مرکز رشد واحد های فناور به شاگرد پروری، نخبه پروری و مهارت افزایی دانشجویان بپردازند.

رییس دانشگاه شهرکرد، انعقاد قرار دادهاو تفاهم نامه ها را برای رسیدن به تولید خدمت، ثروت و سرمایه فزاینده از دانش، مهم خواند.

 دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: باید نیاز صنعت، جامعه و دستگاه‌های اجرایی را شناسایی کنیم و سرفصل، محتوا و نوع دروس دانشگاهی را تغییر دهیم تا رشته‌ها متناسب با نیاز صنعت و جامعه باشند.

دکتر ابراهیم نعیمی، دانشگاه‌ها را به‌عنوان سرمایه های اجتماعی، هم به دلیل وجود اساتید و نخبگان و هم به جهت پرورش دانشجویان که سرمایه‌های آینده کشور هستند مهم خواند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در خصوص شاگرد پروری و مسئولیت تربیت دانشجویان گفت: دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه‌ها و در مراحل مختلف زندگی ضرباتی روحی دریافت کرده‌اند که دانشگاه ها نقش موثری در برطرف کردن این ضربات دارند تا بتوانیم نسلی با سلامت روان داشته باشیم.

دکتر ابراهیم نعیمی به نقش اساتید در دانشگاه‌ها در ارتقاء سلامت دانشجویان اشاره کرد و افزود: باید در مراحل ابتدایی، اساتید و در مراحل پیشرفته دانشجویان به مراکز مشاوره هدایت شوند.

در پایان این آیین از دانشمندان 1% و 2% برتر جهان در سال ۲۰۲۱ اعلامی از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، اساتید پیشکسوت آموزشی و اساتید ارتقاء مرتبه علمی یافته، تجلیل به عمل آمد.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 889714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟