تمامی اراضی موقوفه در محدوده‌های شهری استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش رکنا از اردبیل، حجت الاسلام ستوده افزود: اداره کل اوقاف استان با هم افزایی دستگاه‌های مربوطه تمامی اراضی موقوفه در محدوده شهری را برای توسعه و آبادانی شهر با کاربری‌های مختلف تعیین تکلیف میکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اهتمام این اداره کل برای ترمیم، تکمیل و استفاده بهینه از موقوفات خود در محدوده بافت فرسوده و تاریخی شهر با همکاری شهرداری اردبیل و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد و اضافه کرد: سرای حاج میرزا حسین مجتهد با بیش از ۱۶۰ سال قدمت با معماری اسلامی بصورت کامل تعمیر و در اختیار جامعه تعزیه خوانان اردبیل قرار گرفت.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به آمادگی برای تحویل حسینیه حاجی عبادالله، اظهار کرد: نگاه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بر این است که موقوفات با شرایط مناسب از جهت داشتن اعیان سالم واگذار شود.

این مقام مسئول استانی تصریح کرد: اداره کل اوقاف استان آماده است موقوفات مشترک با اداره کل میراث فرهنگی استان از قبیل حمام‌ها را به شیوه مناسب از طریق مزایده رسمی به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل اوقاف استان گفت: با تعیین تکلیف و توسعه اراضی وقفی به مسکونی مجتمع ۶۲ واحدی در موقوفه محمدصالح در خیابان داروپخش در حال ساختمان می‌باشد.

ستوده همچنین از احداث و تکمیل مجموعه هتلی در شهر سرعین خبر داد و اضافه کرد: عواید و درآمد آن برای موقوفات دیگر استفاده خواهد شد.

 

کدخبر: 890279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟