به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل در سومین همایش ملی قرض نیکو که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه صندوق امداد ولایت از سال ۹۵ تاکنون در استان اردبیل ۳۷ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش و نیازمندان پرداخت کرده است، افزود: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با اقساط بلندمدت و برای کارگشایی، کارآفرینی، تعمیر و ودیعه مسکن و ایجاد اشتغال به نیازمندان پرداخت شده است.

علیرضا حسین نژاد اضافه کرد: صندوق امداد ولایت برای مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد تا ۱۰۰ میلیون ریال به صورت صددرصد قرض الحسنه و بدون اخذ ریالی کارمزد تسهیلات پرداخت می‌کند و برای تسهیلات بیش از ۱۰۰ میلیون ریال نیز فقط یک بار در اول پرداخت تسهیلات ۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند.

وی گفت: صندوق امداد ولایت در ۱۷ شهر و بخش استان اردبیل شعبه و باجه دارد و بیش از ۱۲۳ هزار مشتری در آن‌ها حساب باز کرده و با دریافت کارت بانکی تمامی خدمات بانکی مانند سایر بانک‌ها به مشتریان ارایه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی اردبیل خواستار سپرده‌گذاری مردم و خیران در صندوق امداد ولایت شد و گفت: با افزایش سپرده‌گذاری در این صندوق تعداد بیشتری از نیازمندان مالی می‌توانند از مزایای تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

حسین نژاد افزود: میانگین معوقات صندوق امداد ولایت در کشور ۱/۵ درصد و این رقم در استان اردبیل بیش از میانگین کشوری ۲/۲ درصد است که تلاش می‌شود این معوقات در استان کاهش و به یک درصد برسد.

وی با بیان اینکه این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز‌ها و مشکلات اساسی آن‌ها مرتفع گردد، گفت: با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

در پایان این همایش از تعدادی از خیرین استان با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.

 

 

کدخبر: 892202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟