کشاورزان هشترودی با مزایای سم پاشی توسط پهپاد آشنا  شدند/ مزایای این روش سمپاشی به کشاورزان آموزش داده شد

به گزارش رکنا از هشترود ؛ در ابتدای این همایش ، "خلبان پهپاد وحید زیداله پور"

گزارشی در مورد مزایای پهپاد سمپاش کشاورزی به حضار ارائه کرد و گفت : کاهش هزینه سموم ، کاهش چشمگیر آب مصرفی ، کاهش زمان سم  پاشی ، کاهش هدر رفتن سم ، عدم تخریب مزرعه و محصولات ، امکان سم پاشی مناطق صعب العبور ، سم پاشی یک هکتار  در عرض ۱۵ دقیقه، دقت و سرعت بالا در سم پاشی ،از مهم‌ترین مزیت های پهپاد سمپاش است که از هر لحاظ برای کشاورزان مثمر ثمر می باشد.

مدیریت جهاد کشاورزی هشترود سخنران بعدی این همایش بود که در مورد فواید سمپاشی با پهپاد گفت: سرعت بخشیدن به عملیات سمپاشی، مصرف بهینه سم ،کاهش مصرف آب  بخصوص در مزارع دیم که تامین آب مصرفی با مشکل روبرو ست با کمترین حجم آب کارآیی  دارد .

اردشیر عسگری اضافه کرد: حفاظت از آب و خاک یک وظیفه مهم است که  این عمل از ورود بیش از حد ماشین آلات به مزارع که باعث تخریب ساختمان خاک می شود جلوگیری  گیری می کند که در مزارع دیم وباغات کاربرد  دارد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود متذکر شد: از طرف ستاد اجرایی حضرت امام (ره) تسهیلات کم بهره با سود ۴درصد به مدت ۵ ساله به مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای هر متقاضی در نظر گرفته شده است .

رئیس مرکز فنی و حرفه ای هشترود هم در سخنانی با اشاره به آموزش کشاورزان درسال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در این مرکز گفت: در زمینه رانندگی کمباین ۲۱۰نفر دوره ۱۲۶۰۰ نفر ساعت، در زمینه پرورش زنبور عسل ۱۴ نفر دوره ۲۸۰۰ نفر ساعت ، و در زمینه هرس کاری ۱۰ نفر دوره ۱۰۷۰ نفر ساعت انجام شده است و تعداد ۱۳ نفر در زمینه پرورش زنبور عسل در دست اقدام برای آموزش می باشند.

گفتنی است : در آخر همایش،  عملیات سمپاشی و نحوه کار کرد  با پهپاد در قسمتی از زمین های کشاورزی هشترود  به طور عملی به شرکت کنندگان نشان داده شد و شرکت کنندگان با طرز کار این پهپاد آشنا شدند.

 

اسماعیل رحیمی / هشترود ۲۰۲۳۰۵۱۴_۱۱۲۵۱۴

 

 

کدخبر: 892858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟