هزینه در حوزه هواشناسی سرمایه‌گذاری است

به گزارش رکنا ازقزوین، غلامحسن اسلامی‌صدر، سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در دیدار با شیخ‌الملوکی مدیر کل هواشناسی استان قزوین که با حضور رحیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طی چند سال اخیر با تغییرات اقلیمی در سطح استان قزوین روبه‌رو بودیم، کاهش شدید بارندگی، خشکسالی، ایجاد کانون‌های جدید گردوغبار از جمله مواردی است که با آن مواجهه شدیم که برخی می‌گویند به واسطه آن بستر توسعه کاهش یافته‌است.

وی افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوا در توسعه هر منطقه‌ای تاثیرگذار است اما نگاهی به مناطق توسعه یافته مانند سوئد و کالیفرنیا نشان می‌دهد که حتی در شرایط محیطی نامساعد نیز می‌توان به توسعه رسید.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین اظهار کرد: مقدمه توسعه، شناخت درست از شرایط طبیعی است، استفاده درست از دانش هواشناسی نیز می‌تواند در این حوزه کمک کننده باشد، هر نوع هزینه در جهت تقویت امکانات و تجهیزات هواشناسی نوعی سرمایه‌گذاری ماندگار تلقی می‌شود.

وی تأکید کرد: هواشناسی موظف است که به موقع اخطارهای لازم را بدهد و ما براساس پیش‌بینی کوتاه و بلندمدت آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم همین امر نیاز به تجهیزات مناسب دارد، گاهی اوقات بی‌تدبیری‌هایی صورت می‌گیرد که به دنبال آن خسارت جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌شود‌.

اسلامی صدر یادآور شد: اگر داده های هواشناسی به موقع در اختیار سازمان‌ها قرار داده شود، می توان با تصمیم‌گیری درست و منطقی از حوادث پیشگیری و برای آن آماده بود.

منبع:روابط عمومی فرمانداری قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 893099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟