۲۴ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن اردبیل آورده اولیه خود را پرداخت کرده اند

به گزارش رکنا از اردبیل، حسین زاده در جلسه بررسی طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور در سال ۱۴۰۰ در اردبیل نیز آغاز بکار کرد گفت: طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه آغاز شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه برنامه تعریف شده برای استان ۷۹ هزار واحد برای ۴ سال بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه مسکن نهضت ملی متقاضی محور می‌باشد به طوری که در سطح استان اردبیل تاکنون ۱۱۵ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده است که از این تعداد ۴۰ هزار ۳۶۸ نفر واجد شرایط دریافت مسکن بوده و تعیین تکلیف نهایی شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه از بین افراد متقاضی ۲۴ هزار نفر آورده اولیه خود را پرداخت کرده است، ادامه داد: این درحالی است که در سطح استان اردبیل ۳۳ هزار واحد زمین تعریف شده است که تعداد آن بیشتر از متقاضیان استان می‌باشد.

حسین زاده با اشاره به شرایط دریافت مسکن نهضت ملی اظهار کرد: متقاضیان مسکن باید متاهل باشند، سابقه سکونت به مدت ۵ سال در محل درخواست را داشته باشند، عدم داشتن مالکیت شخصی و نیز عدم استفاده از مزایای دولتی در حوزه زمین و مسکن را داشته باشند.

او افزود: در بحث مالکیت مسکن نیز افراد نباید از سال ۹۶ به بعد سند مالکیت بنام خود داشته باشند و بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی، متقاضیان استفاده کننده از برنامه‌های حمایتی دولت کسانی هستند که فرم ج آن‌ها قرمز نشده باشد یعنی از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی، زمین دولتی و واحد مسکونی دولتی از سال ۵۷ به بعد استفاده نکرده باشند.

حسین زاده شرط تاهل را یکی از شروط مهم دریافت مسکن ملی عنوان کرد و یادآور شد: افراد و متقاضیان مسکن ملی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشند. تنها شرط عدم تاهل شامل بانوانی است که بالای ۳۵ سال سن داشته باشند و سرپرست خانوار محسوب شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: متقاضیان می‌توانند در صوت باز بودن سامانه از طریق آدرس saman.mrud.ir، درخواست خود را ثبت کنند.

 

کدخبر: 894386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟