ساخت 130 واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول

به گزارش رکنا ازقزوین، فرهاد سبحانی در این نشست که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شدافزود: کمک‌های بلاعوض به خانواده‌هایی که نتوانند خانه‌های روستایی را به اتمام برسانند ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن از متولیان اصلی طرح جهش تولید مسکن به شمار می رود،افزود: بیش از چهار هزار خانه در برنامه جهش تولید مسکن توسط بنیاد مسکن استان احداث می‌شود.

سبحانی تاکید کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۰۰ واحد آن در شهر مهرگان و سایر نیز در سایر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان قرار دارد.

سبحانی

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: طرح هادی روستایی در بیش از ۵۰ درصد روستاهای استان اجرا شده ولی در بخشهایی نظیر طارم و بخشی از منطقه الموت بدلیل کمبود اعتبارات بین ۳۰ تا ۴۰ درصد طرحها اجرا شده که این امر در آینده با تزریق اعتبار مناسب به وضعیت اجرایی قابل قبولی خواهد رسید. 

وی بیان کرد: 62 درصد واحدهای روستایی استان نوسازی و 56 درصد مقاوم سازی شده که از میانگین کشوری( 50 درصد) بالاتر هستیم.

سبحانی تصریح کرد: سهم استان قزوین از واحدهای مسکن روستایی وشهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت تعداد 4 هزار واحد است که احداث آنها در مهرگان و سایر شهرها انجام شده و متقاضیان به بانکها معرفی شده اند.

photo_2023-06-08_15-46-37

افتتاح حساب 32 هزار نفرشعب بانک مسکن

مدیر شعب بانک مسکن گفت: تاکنون 32 هزار و 51 نفر در شعب بانک مسکن استان، حساب پس انداز افتتاح کرده اند که به 19 هزار و 700 فقره از پرونده ها تسهیلات به مبلغ 27 هزار و 554 میلیارد ریال پرداخت شده است.

یونس احمدی دراین نشست افزود: بانک مسکن با 21 شعبه که 15 شعبه آن در محدوده سبز قرار دارد توانسته در خدمت رسانی موثر عمل کرده و در رده های شاخص کشوری قرار گیرد.

وی بیان کرد: تسهیلات پرداختی توسط شعب بانک مسکن بالغ بر 39 هزار و 150 میلیارد ریال در قالب 9 هزار و 228 فقره بوده است.

احمدی تصریح کرد: همچنین با وصول 13 هزار و 743 فقره از مطالبات این بانک به مبلغ 701 میلیارد ریال توانستیم معوقات را به کمترین میزان رسانده و در رتبه اول کشوری قرار گیریم.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین یادآورشد: در بخش مسکن مهر که از سال 86 در استان آغاز شد قرار بود دو میلیون و 450 هزار واحد مسکونی در کشور احداث شود که سهم استان قزوین 55 هزار و 454 واحد بود که تاکنون 52 هزار واحد آن در استان فروش اقساطی شده و برای ساخت این واحدها مجموعا 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این مدیر بیان کرد: امسال در اجرای طرح اقدام ملی مسکن 592 فقره تسهیلات به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و مانده تسهیلات نیز 68 هزار و 405 میلیارد ریال است.

احمدی اظهارداشت: در سال گذشته 2824 فقره تسهیلات جعاله به مبلغ 2 هزار و 49 میلیارد ریال و تعداد 2 هزار و 224 فقره تسهیلات خرید خانه به مبلغ 4 هزار و 233 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین با بیان اینکه طی 2 ماهه ابتدایی سال حدود 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن ملی در استان قزوین پرداخت کردیم، گفت: طی این مدت به حدود 600 متقاضی مسکن ملی وام برای تامین آورده پرداخت کردیم.

یونس احمدی ادامه داد: همچنین طی 2 ماهه نخست امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان وام خرید خانه و منزل در استان قزوین پرداخت کردیم که در این حوزه جزو استان‌ها موفق کشوریم.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 899086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟