انتقاد امام جمعه خرم‌آباد از وضعیت مبلمان شهری

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: جامعه زمانی اسلامی می‌شود که کارگزارنش اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان در رفتار و در طلب دنیا با تراز اسلامی حرکت کنند، در آن صورت از دیگر اقشار جامعه انتظار می‌رود که در این تراز اسلامی حرکت نمایند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به برخی مناسبت‌های هفته پیش‌رو، بیان داشت: روز دوشنبه هفته آینده سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) است، اگر کسی می‌خواهد در زیر پرچم و ولایت جوادالائمه باشد، باید ولایت این امام همام را بپذیرد، کمااینکه این پذیرش ولایت، انسان را از رذائل به سمت فضائل سوق می‌دهد.

شاهرخی با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه، ماه مناجات و استغفار و گشایش در امور است، افزود: اول ذی‌الحجه مصادف است با سالرو ازدواج حضرت علی و فاطمه علیهم‌السلام، اگر می‌خواهیم به سلوک این بزرگواران دست یابیم باید اسباب ازدواج دختران و پسران را فراهم کنیم، باید تشریفات و تجملات کنار رفته و واسطه خیر برای ازدواج جوانان شویم.

وی به سفرهای رئیس‌جمهور طی روزهای اخیر به کشورهای مختلف گریزی زد و گفت: این سفرها نشان دهنده آینده امیدبخش است که آثاری تحول ‌زا برای کشور ما در عرصه‌های مختلف بدنبال خواهد داشت.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های مختلف رسیده، افزود: امید می‌رود از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز به زودی کاسته شود.

شاهرخی ادامه داد: تورم، گرانی کالا، افزایش اجاره‌بها و دیگر مشکلات اقتصادی، سطوح مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به ارزش‌های اخلاقی آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی به مردم همچون کارمندان خود نگاه کنند، گفت: از اینکه گشایش در امور کارمندان ایجاد شود، خوشحال می‌شویم، اما انتظار می‌رود بانک‌ها به مردم همچون کارمندان خود نگاه کنند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره سالروز تشکیل جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۵۸، تصریح کرد: بخشی از کار جهادکشاورزی تنظیم بازار است، باید با دیگر دستگاه‌های مرتبط برای بهتر شدن این مهم اقدام شود، چرا که گرانی کالا خدمات گوناگون دولت را کمرنگ می‌کند.

شاهرخی، وضعیت مبلمان شهری خرم‌آباد را غیرقابل قبول دانست و افزود: آسفالت برای کوچه و خیابان‌ها ضروری است، نظافت پارک‌ها از ابتدایی‌ترین خدمات شهرداری‌ها بوده که عدم انجام این کار در برخی مناطق موجب رنجش مردم شده است.

وی، ضمن تذکر مجدد بابت جذب نیروی بدون ضابطه در برخی دستگاه‌ها، گفت: این سازمان و ادارات متعلق به مردم است، اگر فردی با ضابطه وارد سازمان شود، مثل این است که با اذن صاحب‌خانه وارد شده، اما اگر فردی بدون ضابطه این کار را انجام دهد، تصرف عدوانی بوده و حق مردم را ضایع کرده است‌.

امام‌جمعه خرم‌آباد بر رعایت قانون عفاف و حجاب تاکید و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نشان داده که جام بر کف است، طرح‌هایی همچون ناظر یک تا چهار برای این مجموعه تعریف شده، اما هنوز نیروی انتظامی آن تجهیزات لازم را ندارد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 901178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟