پاداش برای مشترکان کم مصرف برق

به گزارش رکنا از همدان، علی سهرابی بیدار گفت: سال گذشته با همکاری مشترکان و با اجرای طرح تشویقی، میزان مصرف 91 درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف بوده و 52 درصد از این مشترکان هم علاوه براینکه مصرف آنها زیر الگوی مصرف بود نسبت به سال قبل هم مصرف کمتری داشتند که پاداش در قبوض آنها لحاظ شد.

وی با اشاره به اهتمام و برنامه ریزی دولت سیزدهم برای مدیریت مصرف انرژی و افزایش تولید برق در کشور اظهار داشت: در این زمینه ۱۴۰ برنامه و مسئولیت از سوی وزارت نیرو برای گذر از پیک تابستان امسال در عرصه فرهنگ سازی، مدیریت مصرف و تقاضا و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی تعریف شده است.

وی با این توضیح که شعار اصلی  شرکت توزیع برق استان، با تلاش ما پایتخت تاریخ و تمدن ایران روشن می ماندگفت: برنامه ما شامل  هوشمندسازی مشترکان و مدیریت شبکه توزیع برق، هوشمندسازی لوازم اندازه گیری و تعویض کنتورهای برق است.

این مسؤول با بیان اینکه برای مدیریت مصرف برق به ویژه در تابستان وزارت نیرو برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته است ادامه داد: در تمام طول سال باید مدیریت مصرف برق لحاظ شود اما در تابستان مصارف سرمایشی به مدار می‌آیند که تا 40 درصد مصرف را افزایش می‌دهد.
وی با این توضیح که در تابستان انرژی مصرفی در بخش کشاورزی در حداکثر خود است مطرح کرد:‌ وقتی هوا گرم‌ می‌‌شود قدرت انتقال برق در سیم‌ها کاهش یافته و بهره وری آنها کم می‌‌شود به همین دلیل از یک خرداد تا پایان شهریور از مردم می‌خواهیم به صورت ویژه مدیریت مصرف داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اعلام اینکه در بخش خانگی 31 میلیون مشترک در کشور و 650 هزار مشترک در استان داریم گفت:‌ 80 درصد مشترکان خانگی ما در استان 32 درصد از مصرف را به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری مشترکان و با اجرای طرح تشویقی، میزان مصرف 91 درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف بوده و 52 درصد از این مشترکان هم علاوه براینکه مصرف آنها زیر الگوی مصرف بود نسبت به سال قبل هم مصرف کمتری داشتند که پاداش در قبوض آنها لحاظ شد.
سهرابی بیدار با بیان اینکه امسال اگر مشترکان زیر 750 کیلو وات مصرف کنند نیز تشویقی دریافت می‌کنند عنوان کرد: در بخش صنعت از صنعتگران خواستیم از 15 خرداد تا 15 شهریور با ما همکاری داشته باشند و یک روز در هفته، شیفت کاری خود را به روز تعطیل یا جمعه انتقال دهند.
وی افزود: در شهرک‌های صنعتی نیز با توجه به هماهنگی‌ها و بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای اینکه صنعت دچار مشکل نشود و تداوم تأمین برق رخ دهد یک شیفت کاری آنها به روز تعطیل یا جمعه منتقل شده است.
این مسؤول با اعلام اینکه در بخش کشاورزی نیز مشترکان ما اگر در ساعت اوج بار 5 ساعت الکترو موتور را خاموش کنند، مشمول پاداش می‌شوند اظهار کرد: ادارات نیز باید نسبت به سال 1400 که این قانون مصوب شده 30 درصد و پس از ساعات اداری 60 درصد مصرف را کاهش دهند که البته پایش این مسأله بر عهده شرکت برق است تا اگر مشکلی رخ داد اقدام شود.
وی با بیان اینکه از مدیران می‌خواهیم نسبت به اجرای این قانون اهتمام داشته باشند ادامه داد:‌ مسأله‌ تغییر ساعت کاری ادارات به پایداری تداوم تأمین برق کمک می‌کند از این رو پیش‌بینی شده این اقدام در کشور منجر به صرفه‌جویی هزار مگاواتی شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه از مراکز تجاری نیز می‌خواهیم از ساعت 11 تا 15 مصرف برق را کاهش دهند عنوان کرد: در حال حاضر در استان بخش خانگی 32 درصد، عمومی و اداری 7 درصد، کشاورزی 38 درصد، صنعتی بیش از 30 درصد، سایر مصارف 7 درصد و روشنایی معابر 2 درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
وی با این توضیح که به 10 اداره تاکنون تذکر داده ایم و در صورت نیاز اقدام خواهیم کرد گفت: سال گذشته52 درصد مشترکان خانگی در استان شامل پاداش شدند که مبلغ ریالی آن 14 میلیارد تومان می‌شود.

 

 

کدخبر: 903744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟