قربانی دریافت سود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید / هشدار

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر اظهار داشت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود و برای اینکه رد پایی از خود نداشته باشند از حساب‌های واسطه برای پیش برد اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی افزود:اخیرا تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا عنوان می کنند که حساب بانکی آنان به عنوان حساب واسطه قرار گرفته و از آنها کلاهبرداری شده است، در این خصوص خواهان رسیدگی به موضوع را می شوند.

سرهنگ محمودی بیان داشت:با بررسی موضوع در ابعاد مختلف توسط کارشناسان پلیس فتا مشاهده می گردد که مالباختگان اکثرا به بهانه دریافت پورسانت در قبال خرید و انتقال ارزدیجیتال به کیف پول افراد ناشناس اقدام نموده و با این کار درصدی از میزان تراکنش ها را به خود به عنوان حق الزحمه اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: در برخی موارد نیز شاکیان عنوان می‌کنند که در فضای مجازی با آگهی‌های با عنوان کار در منزل و استخدام با سود بالا مواجهه می‌شوند و پس از ارتباط با افراد آگهی دهنده با دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خودشان اقدام به خرید ارز دیجیتال نموده و به کیف پول دیگران منتقل می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مسئولیت قانونی و حقوقی کلیه تخلفاتی که از طریق کارت و حساب‌های واسطه بر عهده صاحب کارت و حساب‌ها خواهد بود ،تصریح کرد:قربانیان بدون آگاهی از کلاهبرداری بودن موضوع و با دریافت پول های سرقتی اقدام به خرید ارزدیجیتال نموده و آن را بحساب افراد کلاهبردار واریز می نماید در حالی که خودش بدون اطلاع حساب واسط بوده و باید در قبال قانون پاسخگو باشد.

این مقام مسئول به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد :تحت هیچ شرایطی فریب این دست از کلاهبرداران را در فضای مجازی نخورند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380گزارش کنند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

کدخبر: 903884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟