لرستان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری معدنی دارد

به گزارش رکنا از لرستان؛ شهرام دارابی معاون امور معادن سازمان صمت لرستان در جلسه بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری کمیته امداد کشور در حوزه معادن لرستان، اظهار کرد: استان ما دارای سه زون زمین‌شناسی بوده که ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: لرستان دارای سنگ‌های تزئینی مانند چینی، مرمریت، گرانیت و ماده معدنی منحصر به فرد کربنات کلسیم است که ۹۹ درصد خلوص دارد.

دارابی افزود: در حال حاضر یزد ۳۰ هزار تن آهک مورد نیاز خود را برای واحدهای صنعتی خود از لرستان تأمین می‌کند.

وی افزود: معادن شرقی لرستان چهار دهه هست که فعال بوده اما برخی از مناطق معدنی استان مانند پیلول‌آباد نورآباد. همچنان بکر هستند.

این مسئول اضافه کرد: در این منطقه ذخایر فلزی خوبی وجود داشته و کانی‌های آهن، مس و ... داریم، حداقل سه کوره ذوب فلز در اینجا پیدا شده است.

دارابی بیان کرد: در نورآباد می‌توان در بخش مس، سرب و روی سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود.

وی یادآور شد: در شهرستان بروجرد نیز فلدسپات حرف اول را می‌زند و خاک مورد نیاز کارخانجات میبد و ساوه از لرستان تأمین می‌شود.

دارابی بیان کرد: خوراک ۱۳۵ کارخانه میبد را لرستان تأمین می‌کند و این ظرفیت را داریم که یک مجموعه تولید و فرآوری در استان ایجاد کرد.

این معاون صمت لرستان با اشاره به اینکه پیشنهاد ما ساخت یک واحد کاشی سازی در لرستان است، بیان کرد: در غرب لرستان، کوهدشت و الیگودرز ذخایر خوبی از قیر وجود دارد.

وی افزود: در جنوب لرستان نیز آهک‌های با خلوص بالا داریم که برای ساخت کارخانجات آهک هیدراته و بلوک‌های سبک گازی می‌توان از آنهااستفاده کرد.

دارابی ادامه داد: ما در لرستان ظرفیت‌های مواد معدنی خوبی را داریم اما دستگاه‌های فراوری استفاده از آن‌ها در استان وجود ندارد.

وی افزود: لرستان ذخایر معدنی زیادی دارد و با ورود سرمایه‌گذاران به این بخش می‌توان به اقتصاد استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار کمک فراوانی کرد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 903916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟