عملیاتی شدن بیش از 107 هزار تماس با فوریت های پلیسی 110 در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سردار "یحیی الهی" تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 را نشان از مشارکت و اعتماد مردم  به پلیس دانست و گفت: جلب رضایت مردم جزء الویت های اصلی ماموریت های پلیس است.

وی با اشاره به فراوانی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110، گفت: در از ابتدای سال 1402 تا کنون از تعداد 291 هزار و 641 تماس برقرار شده با سامانه 110، بیش از 107 هزار 358 مورد تماس نیاز عملیاتی بوده که توسط یگان های اجرایی و پلیس های تخصصی اجرایی شده است و تعداد 184 هزار 283 مورد اخذ راهنمایی و مشاروه از پلیس، بوده که این خود نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

سردارالهی با بیان اینکه از مجموع   کل تماس های عملیاتی تعداد 92 هزار 276 فقره تماس "معادل 86 درصد" تماس فوریتی بوده است و تعداد 15 هزار و 82 فقره تماس "معادل 14 درصد" تماس غیر فوریتی "حضور با زمان متناسب" بوده است افزود: میانگین تماس های سه ماهه اول سال 1402مردم با 110 در لرستان روزانه 3200 تماس بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که فلسفه راه‌اندازی سامانه پلیسی 110، تحقق شعار پلیس پاسخگو است، عنوان داشت: از دستاوردهای مهم این س امانه می‌توان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدمات رسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به حقوق شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفه ای و نظام‌مند می باشد.

سردار الهی خاطرنشان کرد: الحمدالله مردم به پلیس اعتماد دارند و پلیس را ملجا و پناهگاه ی مطمئن برای حل مشکلات خود می دانند و پلیس هم با تمام توان آماده پاسخگویی به مطالبات و خواسته های به حق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان لرستان در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان فهیم با بیان اینکه سامانه 110 پل ارتباطی شهروندان با پلیس است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری را به این مرکز اعلام ، تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 903923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟