اعتبارات راه سازی استان‌های سردسیر درشش ماهه اول پرداخت شود

به گزارش رکنا از اردبیل، محبوب حیدری افزود: هر سال اعتبارات راه‌سازی در ۶ ماهه دوم سال به استان اردبیل اختصاص می‌یابد که به‌دلیل سردسیر بودن منطقه امکان اجرای طرح‌ها در فصل زمستان مقدور نیست و ضرورت دارد برای تسریع طرح‌های راه‌سازی، اعتبارات راه‌سازی استان‌های سردسیر در ۶ ماه نخست و استان‌های گرمسیر هم در ۶ ماه دوم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های راه‌سازی استان اردبیل نیازمند ۳۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، اظهار کرد: پارسال این مبلغ ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد و امسال این رقم به ۳۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در مناطق دشت و تپه ماهور نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان استانی و پیگیری‌های جدی تلاش شد تا تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: سالانه ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود و برای احداث این میزان بزرگراه ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: تا چهار سال آینده بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل به بزرگراه تبدیل می‌شود و به‌رغم بدهی‌های سنگین به پیمانکاران اجرای طرح‌های بزرگراهی تداوم خواهد یافت.

 

کدخبر: 904043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟