آغاز طرح نوجوانه‌های بسیج در استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل،  حجت الاسلام داود سلامت مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل: از اجرای «طرح نوجوانه‌ها» با محوریت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: طرح اوقات فراغت نوجوانه‌ها با اهداف تربیتی و بصیرتی و با رویکرد افزایش مهارت، آموزش، تربیتی، تفریحی و سرگرمی در تابستان امسال در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات در سطوح مختلف ستادی و صفی در جهت غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان و ارتقای ابعاد تربیتی آن‌ها در قالب طرح نوجوان‌ها پیش بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مخاطبین این برنامه‌ها از گروه سنی نوجوان تشکیل می‌شود از بین عناوین پیشنهادی برای این طرح این عنوان برگزیده شده است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت عباس (ع) بیان کرد: تجربه موفق اجرای این طرح در سال‌های گذشته و همچنین استقبال گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها از این طرح بیانگر اهمیت و نقش مهم برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در ارتقای کیفی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در دستیابی به یک جامعه‌ی شاد، پویا و مطلوب خواهد بود.

حجت‌الاسلام سلامت خاطرنشان کرد: انجام و تکمیل شبکه تربیتی صالحین بسیج، انجام و تقویت هویت گروهی و کارکرد‌های تربیتی حلقه‌های صالحین، تقویت ابعاد تربیتی گروه‌های نقش‌آفرین کمک به غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، افزایش جذب و ورودی نوجوانان به بسیج، ارتقای مهارتی بسیجیان و گسترش برنامه‌های مهارت افزا در بسیج، افزایش کمی و کیفی اردو‌های بسیج، افزایش فعالیت‌های ورزشی در بسیج و خدمت‌رسانی ورزشی به بسیجیان، ارتقای روحیه شجاعت و سلحشوری در بسیجیان از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: پایگاه‌هایی برای اجرای این طرح انتخاب می‌شوند که امکانات کمی و کیفی بیشتری در اختیار داشته و دارای مربی، سرگروه‌ها و گروه‌های فعال و با انگیزه داشته باشند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت عباس (ع) با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: استفاده بهینه از اوقات فراغت به ویژه در زمینه تعلیم و تربیت و کتابخوانی از دغدغه‌های مهمی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز اشاره و تاکیداتی بر آن شده است.

 

کدخبر: 904301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟