صادرات محصولات لرستان به ٢٩ کشور دنیا

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار صبح امروز در آیین نکوداشت روز صنعت و معدن با اشاره به اینکه دشمنان کشور همه توان سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای خود را در جهت تضعیف همه بخش‌ها به ویژه اقتصادی در پیش گرفتند، اظهار کرد: امروز نقش فعالان اقتصادی در حوزه صنعت و معدن مانند هشت سال دفاع مقدس است و قطعا نه تنها در این شرایط ایستادگی خواهند کرد، بلکه موفقیت‌هایی هم کسب خواهند کرد.

وی بیان کرد: تردید نداریم که فعالیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه صنعت و معدن همانند هشت سال دفاع مقدس روزی از مرزهای منطقه‌ای فراتر خواهد رفت و به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفت.

استاندار لرستان گفت: با وجود تحریم کشور حتی در بخش دارو و صنایع غذایی اما صاحبان صنایع اجازه کمبود را در بخش‌های مختلف ندادند.

زیویار با اشاره به اینکه محصولات استان به ۲۹ کشور دنیا صادر می‌شود، اظهار کرد: جوانان استان در همه حوزه‌ها از جمله دانش فنی و مهندسی معکوس حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و حتی پا به پای کشورهای پیشرفته دنیا هستند.

وی گفت: استان لرستان در صنعت دارو و تولید داروهای انسانی و دامی چشم انداز خوبی را ترسیم کرده، در حوزه پوشاک و پتروشیمی نیز پیشرفت قابل قبولی داشته‌ایم.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مهار تورم و رشد تولید نسبت مستقیم با هم دارند، اظهار کرد: رویکرد دولت مهار تورم و رشد تولید است، در این زمینه احیا واحد‌های تولیدی که سرمایه بزرگ به شمار می‌آیند همچنین تکمیل زیرساخت‌ها را در دستور کار داریم..

زیویار به احیا ۷۱ واحد اقتصادی در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: ١٠ واحد اقتصادی مانند ماشین سازی خرم‌‌آباد، نساجی بروجرد و شیرخشک بروجرد سال گذشته احیا و توسعه پیدا کرد که اتفاق خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی استان سال گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: در حالی که مصارف منابع بانکی استان به ۴۹ هزار میلیارد تومان رسید و این نشان دهنده توجه دولت به استان بود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعالیت‌های انجام شده توسط فعالان تورم استان کاهش پیدا کند.

 زیویار گفت: نگاه دولت رفع دغدغه فعالان اقتصادی، با تعیین تکلیف، تامین مالی و تسهیل در رفع موانع پیش روی آنها است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 908886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟