مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از سد بالاخانلو بازدید کردند

به گزارش رکنا از قزوین ،کیومرث سبزی معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه های در دست احداث سد مخزنی نهب، شبکه آبیاری و زهکشی نهب و سد بالاخانلو از نزدیک در جریان مسائل فنی این پروژه های مهم آبی استان قرار گرفتند.

کیومرث سبزی معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در این بازدید اظهارداشت: خوشبختانه همکاری مناسب عوامل کارفرما، مشاور و پیمانکار در کنار تعهد و تخصص آنها موجب شده کیفیت اجرای پروژه های عمرانی در حوزه منابع آبی استان قزوین ارتقا یابد.

وی بیان کرد: اعتبارات و تخصیص به موقع منابع مالی از دغدغه های مجریان طرحها بود که مطرح شد و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته بزودی شاهد گشایشی در این خصوص باشیم.

معاون امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: از آنجا که بهره برداری از پروژه های عمرانی در حوزه منابع آبی در هر منطقه ای می تواند منشاء خیر و برکت و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار شود لذا تامین منابع مالی پروژه های اولویت دار و اضطراری وزارت نیرو در راس برنامه های کاری این سازمان قرار دارد.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در حاشیه این بازدید اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی همکاران، پیمانکاران و مشاوران، پیشرفت فیزیکی سد نهب بسیار مطلوب است و بهره برداری کامل از این سد می تواند موجب تحول و توسعه پایدار منطقه شود.

وی بیان کرد: در حال حاضرپیشرفت فیزیکی سد نهب بیش از 96 درصد و پیشرفت فیزیکی بدنه سد 99.5 درصد است وکارهای هیدرو مکانیکال و خرید و نصب تجهیزات ابزار دقیق نیز انجام شده است.

ستوده افزود: تکمیل تاج سد، سرریز، تملک باقیمانده اراضی دریاچه سد و تکمیل ساختمان های اداری از جمله کارهای باقیمانده این پروژه است که با برنامه ریزی صورت گرفته این بخش از کار نیز با سرعت و کیفیت بالا درحال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده برای ساخت سد نهب گفت: تاکنون 5000 میلیارد ریال بابت ساخت این سد هزینه شده و به 250 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل کارهای باقیمانده و 150 میلیارد تومان اعتبار هم برای تملک اراضی نیاز داریم.

ستوده در ادامه بیان کرد: کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز بطول 25 کیلومتر با پیشرفت 57 درصدی در حال اجراست و اجرای کانال های درجه 1 و 2 این شبکه نیز آغاز شده و تلاش می کنیم با تسریع در روند اجرایی کار همزمان با بهره برداری کامل از سد نهب اجرای بخشی از این کانال ها را نیز به پایان برسانیم تا بتوانیم از ظرفیت کانال های احداثی جهت توزیع عادلانه آب براساس حقابه های موجود اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در خصوص احداث سد بالاخانلو نیز گفت: این سد با هدف تامین آب شرب 5 شهر و 30 روستای جنوب استان بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث است که با تلاش و پیگیری صورت گرفته تاکنون 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده تاکید کرد: تلاش می کنیم در مسیر خدمت رسانی به مردم شریف منطقه، سد بالاخانلو را در سال جاری به مرحله آبگیری برسانیم که قطعا این کار مهم با حمایت مدیران ارشد استان و وزرات نیرو در کنار همکاری و تعامل سازنده بین کارفرما، مشاور و پیمانکار پروژه امکان پذیر خواهد بود.

منبع: روابط‌عمومی آب منطقه ای

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 909933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟