رونمایی از سند ساماندهی سالمندان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ همایون عمودی زاده در اینباره اظهار کرد: افزایش سریع جمعیت سالمندان کشور تأثیر قابل توجهی بر خود فرد سالمند خانواده‌ها و جامعه دارد.

وی تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های صحیح افزایش جمعیت سالمندان ایران می‌تواند فرصت مناسبی برای همه باشد ولی در غیر این صورت می‌تواند مشکلات جدی برای سالمندان خانواده‌ها و جامعه ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: اولین سند ملی سالمندان ایران با هدف پاسخ هماهنگ به چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از سالمندی جمعیت ایران برای رسیدن به بهترین نتیجه برای همه ایرانیان علی رغم سنشان تهیه شده است.

عمودی زاده اضافه کرد: در این سند برای هر هدف راهبردها و سیاست‌های اجرایی از سوی دبیرخانه شورای‌عالی سالمندان کشور تعیین شده است از طرفی در سال ۱۴۰۱ دولت سیزدهم سند تحول دولت مردمی را منتشر کرد.

وی بیان کرد: لذا جهت اجرایی شدن اهداف ملی بهره‌گیری از دوران سالمندی و همچنین تحقق برنامه‌های سند تحول دولت طبق مصوبات شورای استانی ساماندهی امور سالمندان لرستان برای اولین بار در کشور تدوین برنامه عملیاتی استانی برای سند سالمندان با عنایت به مفاد سند تحول دولت در دستور کار دبیرخانه شورای سالمندان استان قرار گرفت با همکاری کلیه دستگاه‌های استان باتوجه به شرح وظایف و ماموریت دستگاه‌ها و اعتبارات، موجود با توجه به اهداف و راهبردها و استراتژی‌ها برنامه‌های عملیاتی سند استانی ساماندهی سالمندان با استناد به سند ملی سالمندان و با توجه به فصل ۵ سند تحول دولت مردمی یعنی امور اجتماعی و سلامت تهیه و در هفته بهزیستی با حضور استاندار رونمایی و جهت اجرا به دستگاههای مختلف ابلاغ شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: از طرفی جهت سهولت دسترسی دستگاه‌ها به شرح وظایفشان و بارگذاری مستندات و سهولت گزارش گیری، نسخه الکترونیک این سند تیز تهیه و همزمان در مراسم فوق رونمایی شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 909938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟