پلمب مرکز غیرمجاز طب سنتی در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل به نقل از علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست گفت: این مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امور طب سنتی طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات حجامت شناسایی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به این که برخی افراد ناآگاه به امور پزشکی حتی اقدام نسخه‌پیچی رایگان کرده و هزینه‌های هنگفتی را متوجه مردم می‌کنند، ادامه داد: وقتی هر کسی به خود اجازه کار در این حوزه داده و با شرکت در یک دوره کوتاه مدت آموزشی، چه مجاز و چه غیرمجاز شروع به نسخه‌پیچی برای آحاد مردم می‌کند باید منتظر عواقب ناخوشایندی در زمینه سلامت مردم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل بیان کرد: آحاد مردم باید بیشتر در مورد مسائل مربوط به سلامت خود حساس بوده و فریب تبلیغات را نخورند.

نسیمی دوست تاکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

وی افزود: مردم می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گزارش کنند.

 

 

کدخبر: 910733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟