انبوه رودبار در مسیر جهانی شدن

به گزارش رکنا از گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: انبوه رودبار یکی از روستاهای تاریخی بسیار مهم گیلان بوده و دارای قابلیت‌های گردشگری فراوان است.

وی با اشاره به بافت تاریخی روستای انبوه رودبار افزود: ۹۰ درصد ثبت و ساماندهی بافت تاریخی انبوه انجام شده و قرار شد تا ظرف ۴۵ روز آینده نهایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت انبوه به عنوان روستای ملی جاجیم بافی و البسه محلی خبر داد و بیان کرد: مقدمات ثبت انبوه رودبار به عنوان روستای ملی جاجیم بافی و البسه محلی فراهم شده است.

جهانی با اشاره به قابلیت‌های صنایع دستی روستای انبوه در بخش‌های مختلف اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه با کمینه امداد، به حدود ۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی انبوه تسهیلات کم بهره تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

او با انتقاد از وضعیت نامناسب پل تاریخی انبوه افزود: پل تاریخی انبوه بعد از زلزله ۶۹ رودبار به قزوین واگذار شده است و اکنون وضعیت مناسبی ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پل تاریخی انبوه، بیان کرد: مسئولان میراث فرهنگی قزوین باید هر چه سریع‌تر وضعیت پل تاریخی انبوه را مشخص کنند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 911011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟