تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش رکنا از اردبیل،  مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به عملیات اجرایی تونل دوم حیران اظهار کرد: حفاری تونل دوم به پایان رسیده است و کف‌برداری، زیرسازی، تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوار‌ها و آبرو از کار‌های باقی مانده این طرح است که با تکمیل آنها، مسیر تونل دوم حیران (اردبیل-آستارا) به روی خودرو‌ها گشوده می‌شود.

محبوب حیدری افزود: طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است و پیش‌بینی شده تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این تونل ضمن کاهش قابل توجه ترافیک در مسیر اردبیل- آستارا و بلعکس، صرفه جویی زیادی از وقت و سوخت محقق خواهد شد و ایمنی تردد هم در این مسیر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین در خصوص اقدامات در دست اجرا برای توسعه شبکه بزرگراهی در شمال استان اظهار کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده ۲۰ کیلومتر از پارس‌آباد –سربند تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در اجرای این طرح پیمانکار یکهزار میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مطالبه دارد و تلاش بر این است با پرداخت مطالبه پیمانکار، اجرای طرح سرعت گرفته و در زمان مقرر افتتاح شود.

حیدری درباره تعریض و چهاربانده کردن جاده سربند-مشگین‌شهر هم گفت: ۲۰ کیلومتر از این جاده با تامین اعتبارات لازم امسال بهره‌برداری می‌شود. تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ بانک ملت به این طرح مصوب شده که از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی پرداخت می‌شود.

وی افزود:: برای تکمیل این طرح هم از محل پیوست بودجه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

 

کدخبر: 912012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟