به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری

علی حیدری  در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ‌ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اورژانس استان به‌ویژه در شهرستان‌های اردل، فارسان و کوهرنگ تا آرام شدن شرایط ناشی از زمین‌لرزه‌های اخیر باید در آماده‌باش کامل باشند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد برای بیمه حوادث ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری افزود: دهیاران در این خصوص اقدام جدی‌ انجام نداده‌اند.

حیدری تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر سالن مدیریت بحران دشتک شهرستان اردل را ضروری اعلام و تصریح کرد: مشکل یک‌هزار و ۵۰۲ واحد مسکونی خسارت‌دیده شهرستان کوهرنگ در زمین‌لرزه سال گذشته به‌زودی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی در پایان هفته جاری و احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها و خطرهای طبیعی و غیرطبیعی دیگر یادآور شد: تا پایان این تعطیلات باید شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اورژانس، حفاظت محیط زیست و منابع‌طبیعی و آبخیزداری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری در آماده‌باش کامل باشند.

حیدری اظهار داشت: براساس مصوبه امشب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ‌ به بحران چهارمحال و بختیاری جابجایی روستای رانشی شیخ‌محمود شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: تمامی گروه‌های امدادی این جمعیت در استان هم‌اکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مسعود مثنوی تاکید کرد: هشت قلم کالای امدادی ضروری در مواقع بحران مانند چادر و غذا به‌میزان کافی در انبارهای جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: براساس گزارش نیروهای جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری و نیروهای امدادی محلی خسارت ناشی از زمین‌لرزه اخیر گزارش نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده در زمین‌لرزه اخیر خسارتی به واحدهای مسکونی روستاهای استان وارد نکرد.

فرشید ریاحی سامانی تصریح کرد: تمامی ادوات، ماشین‌آلات و تجهیزات زیرمجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در حالت آماده‌باش است و مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به زمین‌لرزه سال گذشته شهرستان کوهرنگ و تصویب یک‌هزار و ۵۰۲ واحد مسکونی تکمیلی این شهرستان یادآور شد: جبران خسارت این واحدهای مسکونی در مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تصویب و به‌عنوان یکی از موارد سند توسعه شهرستان کوهرنگ لحاظ شده است.

فرماندار اردل نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر بخش‌های مختلف این شهرستان با زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی ۴.۱، ۲.۹ و ۳.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مواجه شده است و هم‌اکنون تمامی نیروهای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ‌ به بحران اردل در آماده‌باش کامل هستند.

یعقوب شکوهی تاکید کرد: اجرایی نشدن مصوبات برخی نشست‌های مربوط به شهرستان اردل با حضور تعدادی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مناسب نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: جابجایی روستای رانشی شیخ‌محمود شهرستان اردل از جمله همین مصوبات محقق نشده است که بایستی با جدیت و اولویت بیشتری پیگیری و عملیاتی شود.

شکوهی تصریح کرد: مردم شهرستان اردل هنوز خسارت‌های زمین‌لرزه سال گذشته را دریافت نکرده‌اند که بایستی به این مهم رسیدگی شود.

بخشدار مرکزی شهرستان خانمیرزا نیز گفت: سالن ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ‌ به بحران این شهرستان به‌علت کمبود فضای فیزیکی به محل استقرار ۹ اداره تبدیل شده است.

علی خسروی به قرارگیری شهرستان خانمیرزا بین گسل دوپلان و دنا اشاره و تاکید کرد: این شهرستان در زمان وقوع زمین‌لرزه در شرایط خطرناک و خاصی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: شهرستان خانمیرزا هم‌اکنون از لحاظ ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات راهداری مانند لودر و کامیون با کمبود مواجه است.

پریسا مصیبی دهکردی- چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 912254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟