گشت‌های سایبری در دادستانی اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش رکنا از اردبیل، آفاقی ظهر در نشست بررسی جرایم فضای مجازی در اردبیل اظهار کرد: گشت‌های سایبری در دادستانی اردبیل در راستای کنترل فضای مجازی، کاهش و مقابله با آسیب‌های آن به ویژه در ارتباط با جرایم نوظهور و امکان نظارت مستقیم بر محتوای فضای مجازی و صیانت از حقوق عامه راه‌اندازی می‌شود.

وی با تشریح جرایم نوظهور مرتبط با فناوری‌های نوین از ضعف در کنترل تکنولوژی و تولید محتوا در کشور انتقاد کرد و افزود: کنترل فضای مجازی به معنای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی لازم و ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با تشریح اهمیت وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، ضرورت کنترل آسیب‌ها و تهدید‌ها در کنار استفاده حداکثری از فرصت‌ها را یاد آورد شد و گفت: شرایط، ماهیت و پیچیدگی فضای مجازی ایجاب می‌کند نظارت و مدیریت کارآمدی در این عرصه سرنوشت ساز وجود داشته باشد.

آفاقی ورود دادستانی به خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فروش یکی از ساختمان‌های دولتی به قیمت خلاف واقعیت گفت: با وجود برنامه ارتقای ارتباطات برون سازمانی دادستانی اردبیل از طریق وسایل ارتباط جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت فناوری‌ها در جهت تسریع و تسهیل در ارتباطات با مخاطبان، از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در انتشار عمومی اخبار دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه صیانت از حقوق عامه از رسالت‌های محوری دادستان است و این مهم در عرصه فضای مجازی نیز به جدیت در استان دنبال خواهد شد، افزود: صحت و سقم موضوعات در حوزه دادستانی تحت بررسی است و مردم دغدغه‌مند مطمئن باشند در صورت احراز تخلف یا جرم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل خاطرنشان کرد: در مواقعی که بر اساس دغدغه و رسالت خبرنگاری خواستار پیگیری سوژه‌ای هستند بدواً جهت بررسی صحت و سقم و جلوگیری از ناامیدی و نارضایتی و اخلال در امنیت روانی مردم و تشویش اذهان از بابت اخبار کذب و بی اساس و تضییع حقوق افراد، هرگونه اطلاعات اولیه خود را در اختیار دادستانی قرار دهند.

 

کدخبر: 913819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟