تامین کود مورد نیاز برنامه کشت قراردادی استان همدان

به گزارش رکنا از همدان، بهروز الیاسی گفت برنامه کشت قراردادی سال آتی زراعی در سطح 430 هزار هکتار از مزارع استان همدان هدفگذاری شده است که با توجه به شرایط آب و هوایی از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: کشت قراردادی استان همدان محصولات گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم، کلزا، گلرنگ آبی، گلرنگ دیم و کاملینا را شامل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای کشت قراردادی در سال زراعی آینده به افزایش خوداتکایی در تولید گندم، کاهش واردات جو و تامین قسمتی از کنجاله و روغن مورد نیاز کشور که جزو برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، کمک کند.

الیاسی گفت: در حال حاضر که در ابتدای مردادماه هستیم مقدار 12 هزار تن انواع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ذخیره می باشد که بخشی از آن برای کشت‌های قراردادی توزیع خواهد شد و علاوه بر آن نیز روزانه کود مورد نیاز کشت های استان از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد همدان حمل می گردد . 

الیاسی در پایان به الگوی کشت اجرا شده در استان اشاره کرد و گفت 90 درصد کودهای توزیعی در 4 ماه ابتدایی سال استان همدان در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی بوده است و اطمینان داد تمامی کودهای کشاورزی مورد نیاز الگوی کشت و کشت قراردادی را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهیم.

کدخبر: 914451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟