ارتقا کیفیت آموزش  از اولویت‌ اصلی فنی و حرفه ای همدان است

به گزارش رکنا از همدان،  وهب مختاران در نشست خبری خود عنوان کرد: اعتقاد ما این است اگر کسی مهارت و تخصص داشته باشد بیکار نیست نیروی ماهری نمی‌بینید که بیکار مانده باشد قطعا کاراموزان با آموزش‌های فنی و حرفه ای می توانند شغل خوبی برای  خود ایجاد کنند.

وی  با اشاره به وضعیت اشتغال در استان گفت: اگرچه وظیفه ما ایجاد اشتغال نیست اما آموزش‌های فنی در این راستا هستند و به این منظور برای ۱۹ گروه‌ هدف برنامه‌ریزی شده است که شامل افراد جویای کار شهری، روستایی، سربازان وظیفه، معتادان، زنان خانه‌دار، دانشجویان، دانش‌آموزان، فارغ التحصیلان، کودکان کار و... هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱۸ درصد اشتغال فنی و حرفه ای در سامانه رصد ثبت شده است گفت: 65 درصد از دانش آموختگان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.

وی از ارائه آموزش های مهارتی به بیش از ۴۳ هزار نفر در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۱۷ هزار و ۴۶۸ نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی آموزش داده شده است که از این تعداد، ۶ هزار و ۲۱۸ نفر در بخش خصوصی و ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در بخش دولتی آموزش دیده‌اند.

 کسب  رتبه برتر کشوری  توسط مربی فنی و حرفه ای استان همدان 

وی با اشاره به اینکه امسال مربی فنی و حرفه ای استان همدان رتبه برتر کشوری را کسب کرده است، اذعان داشت: در حال حاضر ،۱۵۰ مربی ۵۰۰ حرفه را به ۱۹ گروه هدف آموزش می‌دهند.

وی اظهار داشت: در راستای ارتقای دانش فنی و مهارتی شاغلان صنایع در این استان با همکاری شرکت‌های صنعتی مطرح استان مانند سیمان هگمتانه، سیمان نهاوند، سحر و پگاه از سال گذشته تاکنون ۵۴ مرکز فنی و مهارت آموزی مجاور کارگاهی در این استان راه‌اندازی شد.

به گفته مختاران، تاکنون ۶۸۰ مجوز واحد پذیرنده محیط کار واقعی در استان همدان صادر شده تا کارآموزان به‌صورت واقعی در محیط کار حضور یابند و از تجهیزات به‌روز کارگاه‌های بخش خصوصی استفاده کنند.

مختاران افزود: در حال حاضر 22 مرکز دولتی 217 آموزشگاه آزاد در استان همدان فعالیت دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ضمن قدردانی از استاندار گفت: بعد از سفر ریس جمور به استان 124 میلیارد تومان  رای ساخت و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای استان همدان مصوب شد.

گزارش از عارفه سلیمانی 

DSC07103

 

کدخبر: 915974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟