گزارش عملکرد 6ماهه سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 20.29M | مدت زمان ویدیو: 00:04:08

به گزارش رکنا از گلستان؛ حسن ملک مدیر عامل سازمان پسماند استان گلستان گفت: امروزه توجه به مدیریت صحیح پسماند به‌‌عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع  شهری، ضرورت یافته است زیرا عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآور می شود.

وی افزود :پسماند شامل یک چرخه کامل از وضعیت اداره و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش تولید پسماند است.

حسن ملک شاهکوهی اظهار داشت: مدیریت اجرایی این کار در شهرها برعهده شهرداری و در خارج شهرها برعهده سازمان مدیریت پسماند است.

ایشان بیان کرد : تاکنون همه تلاش سازمان مدیریت پسماند استفاده از تجربیات و تکنولوژی‌های نو و منطبق بر حفظ محیط زیست، در حوزه پسماند است.

وی یادآور شد: در نظر داریم از ظرفیت پسماندهای بهداشتی و درمانی با استفاده از شرکت های دانش بنیان، استفاده کنیم .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت : در۶ ماه گذشته همه تلاش سازمان مدیریت پسماند بر این استوار بوده که به بهترین نحو از تجربیات و تکنولوژی‌های نو و منطبق بر حفظ محیط زیست، در حوزه پسماند بهره‌مند شویم.

ملک تصریح کرد: تاکنون خط دوم پردازش سایت آق قلا با ظرفیت 250 تن در روز  با اعتبار بیش از 28 میلیارد تومان و خط دوم پردازش سایت آزادشهر با ظرفیت 250 تن در روز  با اعتبار بیش از 24 میلیارد تومان احداث شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت احداث تصفیه خانه شیرابه سایت آزادشهر با اعتبار بیش از 75 میلیارد ریال و ظرفیت 50 مترمکعب احداث شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت:  احداث محل تخلیه و بارگیری پسماندهای ریجکتی و مواد آلی، انجام مطالعات و تهیه کتابچه طرح مکان‌یابی و ارزیابی اثرات توسعه در 5 جلد، احداث سازه‌های بتنی برای جمع‌آوری و بارگیری ریجکتی با اعتبار بیش از 2 میلیارد ریال، اجرای فاز نخست سالن تخمیر روباز به مساحت 2200 متر مربع و اعتبار 30 میلیارد ریال و اجرای فاز نخست سالن تخمیر روباز به مساحت 2200 متر مربع و اعتبار 30 میلیارد ریال ازدیگر برنامه های انجام شده است.

 وی اجرای لندفیل بهداشتی به مساحت ۳۰ هکتار شامل حفر ترانشه به مساحت یک هکتار و پوشش زباله از گذشته به مساحت ۳۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، خرید ۴۰ هزار تن خاک جهت پوشش خاک محل دفن سایت آق قلا، ساخت سکوی موقت انتقال پسماند ریجکتی در سایت آزادشهر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و گفت: این سازمان با استفاده از اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نسبت به خرید ۴ دستگاه سیمی تریلر به مبلغ ۱۲۰ میلیارد و همچنین خرید ۴ دستگاه کشنده با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

ایشان افزود: با استفاده از اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نسبت به خرید 4 دستگاه سیمی تریلر بااعتبار 120 میلیارد و همچنین خرید 4 دستگاه کشنده با اعتبار بیش از 170 میلیارد ریال اقدام کردیم.

حسن ملک در پایان گزارش بیان داشت :یکی از مهمترین اهداف سازمان جهت افزایش آگاهی های عمومی و جلب مشارکت شهروندان در فرایند اجرائی مدیریت پسماندها برنامه ریزی برای جلب سرمایه های داخلی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت کاهش حجم پسماند ها میباشد.

کر امتی /گلستان

 

photo_۲۰۲۳-۰۷-۳۱_۱۰-۲۳-۳۱

photo_2023-08-06_08-02-01

photo_2023-08-06_08-26-50

photo_2023-08-06_08-02-07

photo_۲۰۲۳-۰۷-۳۱_۱۰-۱۵-۲۷ (3)

photo_۲۰۲۳-۰۷-۳۱_۱۰-۱۵-۲۷ (2)

photo_2023-08-06_08-02-11

photo_2023-08-06_08-02-07

photo_۲۰۲۳-۰۸-۰۱_۱۳-۰۰-۱۴

کدخبر: 916311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟