قیمت گذاری دستوری برای تولیدکنندگان مشکل ساز است

به گزارش رکنا از همدان؛ رئیس هیئت مدیر شرکت صنایع پویان طب هگمتانه در حاشیه بازدید خبرنگاران از این واحد ت ولیدی گفت: سالانه در این مجتمع، 860 نوع - سایز محصول تولید می شود.

رامین رحیمیان با اشاره به اینکه این شرکت از سال 96 بصورت رسمی به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر تنها 3 شرکت خدمات طبی ایمپلنت پزشکی نیاز کشور را برطرف می کنند.

 وی با بیان اینکه تنها 30 درصد از ظرفیت شرکت استفاده می شود، افزود: این شرکت با اشتغال بیش از ۴۰ نفر از فارغ التحصیلان نخبه مکانیک و مهندسی پزشکی از واحدهای موفق استان است و در زمینه تولید تجهیزات پزشکی به ویژه پیچ و پلاکهای ارتوپدی فعالیت دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه در خصوص مشکلات این حوزه ادامه داد: بزرگترین چالش تولیدکنندگان این حوزه تعیین قیمت گذاری دستوری است.

وی با اشاره به اینکه خریدار اصلی و تعیین کننده قیمت دستوری محصولات ما هر دو وزارت بهداشت است، گفت: بارها به مسئولان گوشزد کرده ایم، قیمت مواد اولیه با قیمت تولیدشده هماهنگ نیست و متاسفانه ادامه این روند باعث تعطیلی شرکت های ایپملنت خواهد شد.

وی تاکید کرد: اکنون قیمت مواداولیه این محصولات 300 برابر رشد یافته در حالی که قیمت نهایی محصولات این شرکت تنها 31 درصد افزایش یافته است.

رحیمیان تاکید کرد: وقتی قیمت تمام نهاده های تولید افزایش می یابد مسئولان نمی توانند از بخش خصوصی بخواهند که با همان قیمت های قبلی تولید کرده و محصول را به دست مردم بدهند. هرچند ما تولیدکنندگان به هیچ عنوان علاقه ای به افزایش قیمت محصولات مان نداریم و نمی خواهیم فشاری از سوی ما به مردم وارد شود اما تولیدکننده هم نمی تواند با این وضعیت تولید را ادامه دهد.

در پایان رییس هیئت مدیره شرکت صنایع پویان طب هگمتانه گفت: اعمال قیمت‌گذاری دستوری موجب از بین رفتن تنوع محصولات در بازار می‌شود و قیمت محصولات باید براساس کیفیت باشد.

شرکت ایمپلنت

 

عارفه سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 917928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟