رودخانه گورگور شهرستان سرعین محافظت می شود

به گزارش رکنا از اردبیل، المیرا فرخی در دیدار با خبرنگار رکنا به مناسبت ایام گرامیداشت خبرنگار ضمن خسته نباشید به فعالیت های رکنا در استان اردبیل ، فعالیت های رسانه ای را مهمترین بازوی همکاری و تسریع در فعالیت های محیط زیستی عنوان کرد.

رئیس محیط زیست شهرستان سرعین از زندگی 5 گونه جانواری شاخص برای شهرستان سرعین خبر داد و افزود این گونه های جانوری شامل خرس قهوه ای ،ماهی خال قرمز قزل آلا،سنجاب ، پرندگان وحشی و خرگوش هستند که در این منطقه بدلیل شرایط خاص دامنه سبلان زندگی می کنند.

وی با بیان این مطلب که ماهی خال قرمز دامنه سبلان از گونه های کمیاب و در حال انقراض به حساب می آید یادآور شد ، حفاظت از این گونه کم یاب در زلال ترین رودخانه ایران جزو وظایف این اداره می باشد و برای حفظات این گونه در حال پیگیری برای اعلام  رودخانه حفاظت شده گور گور هستیم .

فرخی یاد آور شد ماهی خال قرمز شرایط آبی زال و خلاف جریان آب زندگی می کند و برای همین این رودخانه تنها محیط زیستی این گونه به حساب می آید .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین ضمن در خواست کمک از اهالی بومی منطقه برای حفاظت از این گونه کمیاب گفت هر گونه شکار غیر مجاز توسط صیادان به مراجع قضایی تحویل داده می شوند .

فرخی یادآور شد از شروع سال 2 خانه محیط زیست وطرح هر مدرسه یک کتابخانه و 2 ثمن محیط زیست از جمله اقدامات انجام گرفته از شروع سال در اداره محیط زیست شهرستان سرعین به حساب می آید.

مولاخواه/

کدخبر: 919370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟