هزار نیروی درمانی در مرزهای کشور در حال خدمت رسانی هستند

به گزارش رکنا از ایلام، بهرام عین الهی وزیر بهداشت  صبح جمعه در بازدید از مرز مهران گفت: هم اکنون ۱۲ بالگرد در مرزهای کشور از جمله مهران و امکانات زیادی در حوزه بهداشت و درمانی در مرز مهران مستقر شده اند.

وی افزود: از دیگر امکانات ۳۷۰ دستگاه آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس،۱۲ بیمارستان صحرایی و ۱۲ بالگرد با بیش از یک هزار نیروی بهداشتی و درمانی در حال خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت یادآور شد: صبح امروز یک مرکز درمانی افتتاح شد که این مرکز دارای ۱۵۰ تخت و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع وسعت است که ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: در این مرکز درمانی تجهیزات بسیار خوبی در حوزه درمانی وجود دارد، علاوه بر آن ۸ کانکس سرد برای مسئله گرمازدگی زوار اربعین در پایانه نیز مستقر شده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه زائران در رابطه با مواد غذایی حتماً بهداشت را رعایت کنند اظهار کرد: در مسیر پیاده روی، از خوردن هر گونه مواد غذایی در مسیر خودداری نمایند و از آب آشامیدنی و بسته بندی شده حتی المقدور استفاده کنند.

وی عنوان کرد: توصیه ما به زائران این است که حتماً به اندازه توان خود پیاده روی کنند و هر جایی که احساس خستگی کردند، استراحت کنند.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 922669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟