247 پروژه برق رسانی به بهره برداری رسید/ توسعه شبکه‌های روستایی و شهری از اولویت‌های شرکت برق اصفهان است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهندس امیر  رمضانی مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در حاشیه تور رسانه‌ای شرکت اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان اصفهان با مساحت ۹۱ هزار کیلومتر مربعی تحت پوشش یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع برق کشور است و ما در شرکت وظیفه تامین برق یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک را داریم‌. از تعداد کل ،یک میلیون و ۲۶۰ هزار مشترکان خانگی هستند که از لحاظ تعدادی معادل ۷۸ درصد از کل هستند.

وی در خصوص میزان مصرف برق مشترکان خانگی و صنعتی افزود: مصارف خانگی در سال ۸۶۱ میلیون کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند که معادل ۲۱ درصد مصارف است‌. همچنین ۲۵ هزار مشترک صنعتی در استان داریم که معادل ۲ درصد کل مشترکان هستند و ۴۶ درصد برق شرکت توزیع برق استان اصفهان را مصرف می‌کنند. 38 هزار مشترک نیز کشاورزی هستند که حدود 20 درصد انرژی استان را مصرف می‌کنند.

رمضانی برقمشاور مدیر عامل  شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: به جز شهرستان اصفهان که زیر مجموعه شرکت توزیع برق استان اصفهان است، 23 شهرستان در محدوده شرکت توزیع برق استان اصفهان قرار دارد که شامل 9 بخش،14 شعبه و 96 شهر و هزار و 321 روستا است، که وظیفه تامین برق آنها به عهده شرکت توزیع برق استان اصفهان است. همچنین طول شبکه‌های فشار متوسط استان 42 هزار کیلومتر در استان اصفهان می باشد.

رمضانی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان اصفهان 37 هزار دستگاه ترانس در این استان وجود دارد، اضافه کرد: ظرفیت دستگاه های ترانس 6 هزار مگاوات است. همچنین ما 12هزار میلیارد کیلو وات ساعت  در استان اصفهان در طول سال فروش انرژی داریم، که مصرف ما در تابستان به عنوان پیک مصرفی 2 هزار و 200 مگا وات است.

وی با اشاره به طرح‌های شرکت توزیع برق استان اصفهان برای هفته دولت گفت: طرح‌های متعددی در شهرستان‌های استان(به جز اصفهان) پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد. همچنین مجموع تعداد آنها 247 پروژه با اعتباری بالغ بر 206 میلیارد تومان خواهد بود که بهره‌برداری می‌رسد. شهرستان‌های کاشان با 44 پروژه، شهرستان نجف آباد 27 پروژه، و شهرستان شهرضا با 19 پروژه بیشترین سهم را از پروژه‌های پیش رو دارند.

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص محوریت برنامه‌های پیش رو شرکت توزیع برق استان اصفهان در هفته دولت اضافه کرد: توسعه شبکه‌های شهری و روستایی، بهینه‌سازی شبکه‌ها و توسعه و بهینه‌سازی روشنایی محورهای پروژه‌های نام برده است که در  247 پروژه ذکر شده به آن توجه شده است. در این پروژه‌ها  شبکه‌های برق 214 روستا با هزینه‌ای بالغ بر 48 میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی برق رسانی به عشایر را یکی از بزرگترین پروژه‌های شرکت توزیع برق استان دانست و تصریح کرد: مقرر است به مرور به هزار و 365 خانوار عشایر با بودجه‌ای بالغ بر 14 میلیارد تومان برق رسانی شود که بیشتر این تامین انرژی به کمک انرژی‌ها انرژی های نو و تجدید پذیر است و در کل برنامه‌‌ای است که برای اولین بار رخ داده است. البته فعلا بخشی از این پروژه‌ها رونمایی می‌‌شود و به مرور مراحل دیگر آن انجام خواهد شد. همچنین نکته مثبت این تکنولوزی این است که عشایر در صورت لزوم به تغییر مکان بتوانند شبکه برق را با خود حمل کنند.

 رمضانی خاطر نشان کرد: روزهای منتهی به هفته دولت در سال آینده تمامی مشترکان صنعتی و کشاورزی شرکت توزیع برق استان اصفهان مجهز به کنترل هوشمند شدند، که باعث می‌شود لازم نشود فردی به صورت حضوری آنجا حاضر شود و کنتور را برای صدور قبض بخواند بلکه می‌توان به صورت لحظه‌ای میزان مصرف و پروفایل بار متقاضیان را از راه دور کنترل کنیم.

توسعه نیروگاه‌های 5 کیوواتی در مبارکه

همچنین مهندس  کریمی‌راد، مدیرامور برق شهرستان مبارکه در حاشیه این تور با اشاره به مشترکان 78 هزار نفری شهرستان مبارکه اظهار کرد: این شهرستان نزدیک به 2 هزار و 100 کیلومتر شبکه دارد، که معادل فاصله آذربایجان تا زاهدان است و دلیل تراکم شبکه در این شهرستان برآمده از وجود کارخانه‌ها و شرکت‌ها در این بخش است. همچنین 26 هزار و 500 چراغ و 5 ایستگاه فشار متوسط در این شهرستان وجود دارد.

برق مبارکهوی با بیان اینکه سال گذشته 618 گیگا وات برق در سال گذشته در شهرستان فولاد مبارکه فروخته شده است،  افزود: نیروگاه‌های جدید 5 کیلوواتی خورشیدی با همکاری بهزیسیتی و کمیته امام(ره) در حال بهره‌برداری است که بخش زیادی از آنها به مددجویان اختصاص می‌یابد. از آغاز این فعالیت 757 کیلو وات نیروگاه‌های زیر 20 کیلووات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، که به واسطه آفتاب‌گیر بودن استان این حرکت خیلی شایسته دیده شد.

مدیر امور برق مبارکه در خصوص آموزش موکب‌داران برای رعایت خطرات احتمالی برق تصریح کرد: هر ساله قبل از ایام محرم جلسه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود و محل‌ها و اقداماتی که خطرات جدی دارد و احتمال برخورد افراد با برق فشار قوی وجود داشته باشد به مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گوشزد خواهد شد.

لزوم توجه به ایمنی برق در موکب‌ها

همچنین مهدی یوسفان مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: به طور معمول در اعیاد ملی-مذهبی که به طور سالیانه در کشور برگزار می‌شود، شاهد تلفاتی در حوزه برق‌گرفتگی، نقص عضو و خسارات مالی هستیم. شاهد این هستیم که در حریم و زیر شبکه‌های برق هیئت‌های مذهبی اقدام به برقراری موکب می‌کنند و بعضا تجهیزاتی را به تیرهای برق مهار می‌کنند و اطلاعی از خطرناک بودن این موضوع ندارند.

وی افزود: همچنین داخل این موکب‌ها سیم‌کشی‌هایی انجام می‌شود و برق‌کارهای هیئت‌ها بعضا از کابل های دو تکه استفاده می‌کنند یا از یک پریز برای چند کار همزمان استفاده می‌شود یا کابل‌های برق روی زمین رها می‌شود. بعضا رطوبت و تردد باعث زخمی شدن کابل‌ها می‌شود و بیشتر حوادث ما مربوط به این ناحیه است که موضوعاتی از این دست را در موکب‌ها رعایت نمی‌کنند.

تور رسانه ای برقمدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: یکی از خطرات اصلی در سطح معابر تابلوهای توزیع برق است که خطر اصلی  برق‌دار بودن تابلو است، البته ماهیت تابلو این است که برق دار نشود اما به دلایلی مثل نقص فنی تابلو یا فرسوده بودن بدنه تابلو برق‌دار می‌شود و بچه‌هایی بودند که کنار تابلوها بازی می‌کردند و درب تابلوها  را باز می‌کردند و دچار برق گرفتگی می‌شدند و اگر چنین نقصی دیده شد باید شهروندان با 121 تماس بگیرند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 924610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟