ایجاد ارتباطات اقتصادی و امیدآفرینی؛ از اهداف کلان نمایشگاه فن‌نما اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سعید ابراهیمی در بیست‌وپنجمین نشست گپ‌وگفت با اصحاب رسانه که در عمارت باغ زرشک برگزار شد، توسعه فناوری و نوآوری و بهره‌مندی از آن را از رسالت‌های مهم معاونت برنامه‌ریزی دانست و گفت: شهرداری به‌عنوان یک بازیگر بزرگ در عرصه بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود و تلاش شهرداری اصفهان جهت استفاده نظام‌مند از این ظرفیت به همین دلیل بوده است.

او افزود: شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های خطرپذیر و شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله بخش‌هایی است که شهرداری به‌دنبال گسترش روابط با آنهاست و نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری فن‌نما با همین هدف از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

ایجاد ارتباطات اقتصادی و امیدآفرینی؛ از اهداف کلان نمایشگاه فن‌نما

ابراهیمی ایجاد ارتباطات اقتصادی در زیست‌بوم فناوری را از اهداف کلان برگزاری نمایشگاه فن‌نما دانست و اظهار کرد: روایت کارآمدی زنجیره نوآوری و فناوری در ایران و جذب شهروندان به‌واسطه رویدادهای جانبی و افزایش علاقه در آن‌ها و همچنین امیدآفرینی میان جوانان نیز از دیگر اهداف کلان این رویداد است.

به گفته او، استفاده از ظرفیت‌های بیشمار در میان دانش‌آموزان از دیگر اهدافی است که در این نمایشگاه دنبال می‌شود.

آخرین دستاوردهای پژوهشی و حمایت از ایده‌ها در نمایشگاه ملی فن‌نما

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای نمایشگاه فن‌نما محورهایی از جمله معرفی محصولات شرکت‌ها، ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین شده است، گفت: توسعه مبادلات علمی و فنی میان دانشگاه‌ها، دانش‌بنیان‌ها و سایر نهادها و همچنین آشنایی شهروندان و پژوهشگران با دستاوردهای فناوری نوین از دیگر محورهای این رویداد است.

او افزود: بهره‌گیری از توان نخبگان، حمایت مادی و معنوی از طرح‌های نوآورانه، کاربرد فناوری‌های نوین و تبیین نقش خلاقیت نیز به‌عنوان دیگر محورهای این نمایشگاه تعریف شده است.

ثبت‌نام ۳۲شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما تاکنون

او خاطرنشان کرد: در نمایشگاه فن‌نما پاویون‌های مختلفی در زمینه تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری، بروکرهای فناوری، علمی و تحقیقاتی، صادرات و واردات، رسانه و انتشارات حوزه فناوری و شتابدهنده‌ها و استارتاپ‌ها پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای نمایشگاه فن‌نما هزینه شود، ادامه داد: تاکنون با ۳۲ شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما قرارداد منعقد شده و با کشورهای عراق، عمان و کره‌جنوبی نیز برای حضورشان در نمایشگاه رایزنی شده است.

دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما

ابراهیمی با اعلام اینکه برپایی رویدادهای علمی و خلاقانه از برنامه‌های نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری فن‌نما است، گفت: همچنین دعوت از شهرهای خواهرخوانده اصفهان برای حضور در نمایشگاه فن‌نما و حضور ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان از دیگر رخدادهای مربوط به نمایشگاه فن‌نما است.

او ادامه داد: محیط زیست، ساختمان و صنایع وابسته، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع خلاق، صنعت فولاد، کشاورزی و امنیت غذایی، سلامت و فناوری‌ها زیستی و ماشین‌سازی نیز ازجمله موضوعاتی است که در نمایشگاه بر آنها تمرکز شده است.

رفع نیاز سازمان‌های مختلف با فناوری‌های ایران ساخت

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان هم با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به رویدادهای فناورانه، گفت: هفدهمین دوره نمایشگاه جشنواره فناوری شیخ بهایی سال گذشته در اصفهان برگزار شد و توانستیم یک راه جدید برای مجموعه‌های فناورانه با فناوری‌های خاص در حوزه مدیریت شهری ایجاد کنیم.

مرتضی نصوحی با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی اتفاق مثبتی بوده ‌است، ادامه داد: رویداد پنجشنبه‌های فناور، اتفاق دیگری در حوزه فناوری شهر اصفهان است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این جلسات به صورت چالش معکوس هستند و در آن سازمان‌های وابسته به شهرداری نیاز خود را بیان می‌کنند، گفت: تا کنون 5 مورد از این جلسات با موضوع ارائه نیازهای فناورانه برگزار شده و برگزاری آنها همچنان با حضور سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دارد.

او در ادامه مبحثی با نام قراردادهای مدیریت تکنولوژی را بیان کرد و در مورد آن گفت: این مبحث به این مفهوم است که یک گروه تمام نیازهای فناورانه یک سازمان را بررسی و سطح فناوری مورد استفاده آن‌ها را مشخص کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در ادامه فاصله بین فناوری‌های مورد استفاده در این سازمان‌ها و سطح جهانی فناوری را مشخص می‌کنند و راهکارهایی برای پر کردن این فاصله ارائه می‌دهند.

نصوحی با بیان اینکه این پروژه در سازمان آتش‌نشانی اصفهان اجرا شده است، اضافه کرد: بسیاری از نیازهای فناورانه مطرح شده توسط سازمان‌های مختلف از طریق فناوری‌های ایران ساخت، قابل حل است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 925552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟