صدور مجوز صادرات برای بیش از ۶ محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری:دکتر رضا محمدی افزود: هم‌اکنون محصولات خوراکی از جمله شیر خشک، لبنیات، گز و سوهان، نبات، شکلات، رشته آشی، خمیرمایه و آب معدنی مجوز و گواهی بهداشتی صادرات به کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، عراق، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، لبنان، سوریه، امارات، قطر و عمان را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۲۷ مورد صدور و تمدید پروانه بهداشتی در حوزه غذا، بهداشتی، و دارویی در استان صادر شده است و یک‌هزار و ۳۸۶ مورد بازرسی از واحدهای غذایی‌، آرایشی و بهداشتی استان انجام شده است.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۲۵ مورد مجوز صادرات در بخش صنایع غذایی در استان صادر شده است.

وی از انجام هشت هزار و ۸۰۰ نمونه آزمایش مواد غذایی در استان خبر داد و گفت: برای این محصولات بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ آزمایش انجام شده است.

دکتر محمدی گفت: مجوز گواهی بهداشت برای واحدهای تولیدی متقاضی صادرات که فرآورده‌های سلامت محور مانند محصولات غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را به خارج از کشور صادر می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت غذا و دارو در استان مجوز تاسیس ۵۲ داروخانه برای دسترسی آسان بیماران به خدمات دارویی در مناطق محروم صادر شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از ۲ هزار و ۹۰۰ تماس تلفنی شکایت دارو و کمبود دارویی و همچنین دریافت راهنمایی تامین دارو خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰مورد بازرسی از داروخانه و شرکت دارویی و بهداشتی استان انجام شده است.

پریسامصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری

 

کدخبر: 925704 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟