رویداد جایزه مصطفی(ص) در اصفهان برگزار خواهد شد/حضور دانشمندان مسلمان 40کشور در این رویداد

به گزارش رکنا از اصفهان؛حسین ربانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: دانشمندان مسلمان که فعالیت‌ها و آثار علمی و فناوری آنها در جوامع مختلف و در رشد بشریت تاثیرگذار بوده است در این رویداد شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حضور مهمانان خارجی در اصفهان فرصت‌های زیادی را برای توسعه علم و فناوری در استان فراهم خواهد کرد، خاطرنشان کرد: ارتباط میان دانشمندان خارجی با محققین دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان نتایج بلندمدت اقتصادی به همراه خواهد داشت.

ربانی با بیان اینکه مهمانان خارجی سفیران اصفهان، ایران و جهان اسلام به دنیا خواهند بود، درخصوص برنامه‌های این رویداد عنوان کرد: امسال حوزه انرژی، محیط زیست، پزشکی، هوش مصنوعی و اکوسیستم علم و فناوری در این رویداد مورد توجه است.

وی با بیان اینکه از ۵۰ رسانه خارجی نیز برای پوشش این رویداد بین المللی دعوت شده است، اظهار داشت: حدود ۱۵۰ مهمان خارجی از حوزه علم و فناوری و رسانه ای در رویداد جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت که سفیرانی برای معرفی کشور ایران و شهر اصفهان به سراسر دنیا خواهند بود.

وی با اشاره با اینکه دانشکده‌های دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان برنامه‌های متفاوتی را برای دانشمندان دارند، گفت: برنامه‌هایی به طور ویژه در حوزه هوش مصنوعی در نظر گرفته شده، از جمله آنها  برنامه دانش‌آموزی و گردهمایی فعالان هوش مصنوعی است.

ربانی در ادامه بیان کرد: افتتاحیه این برنامه، عصر جمعه هفتم مهرماه در سالن اجلاس است و شنبه هشتم مهرماه همزمان سه برنامه موازی تحت عنوان استپ علمی و بازدید از شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی، برگزاری رویداد ملی سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی به میزبانی اتاق بازرگانی و گردهمایی فعالان  شبکه پژوهش‌های بین رشته‌ای برگزار خواهد شد.

ربانی هدف از برگزاری رویداد مذکور را علاوه بر اعطای جایزه مصطفی(ص) به برترین دانشمندان مسلمان دنیا، شبکه سازی، گفتمان سازی و ظرفیت سازی بین دانشمندان و صاحبنظران جهان اسلام دانست و تصریح کرد: پنج دانشمند مسلمان برتر دنیا در این رویداد معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان در هفته دوم مهر امسال میزبان دانشمندان مسلمان سراسر دنیا خواهد بود، اضافه کرد: برنامه‌های زیادی مانند برگزاری نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی و بازدید از نمایشگاه‌های فناوری، دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری، واحدهای صنعتی و تحقیقاتی و همچنین آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان در این رویداد پیش بینی شده است.

ربانی از جمله دلایل انتخاب اصفهان را برای میزبانی از این رویداد بین المللی، سوابق علمی، تاریخی و فرهنگی این خطه دانست و تاکید کرد: با برگزاری این رویداد، فرصت مناسبی برای توسعه حوزه علم و فناوری ایران و اصفهان فراهم می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) خاطرنشان کرد: مهمانان خارجی از ششم مهر وارد اصفهان خواهند شد و روز جمعه هفتم مهر، مراسم افتتاحیه بطور رسمی در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: برنامه‌های روز جمعه بر محور هوش مصنوعی است که از جمله آنها می‌توان به رویداد ترویجی دانش آموزی در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی، گردهمایی فعالان هوش مصنوعی و نمایشگاه هوش مصنوعی اصفهان اشاره کرد.

ربانی با اشاره به حضور حدود ۴۰۰ دانش آموز در رویداد فناوری‌های هوش مصنوعی، ادامه داد: در گردهمایی فعالان هوش مصنوعی نیز بهترین کارشناسان و شرکت‌های فعال در این زمینه حضور خواهند داشت.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع به کار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) ششم تا دوازدهم مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

کدخبر: 928517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟