راه اندازی ۲ موزه جدید در استان لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ عطا حسن‌پور با اعلام این خبر بیان داشت: به منظور نمایش اشیاء مفرغی و نسخ خطی، دو موزه جدید امسال در لرستان راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر موزه‌ها به سمت تخصصی بودن پیش می‌روند، بنابراین افتتاح موزه‌ها نیازمند تخصیص اعتبار برای تهیه طرح محتوایی، ایجاد زیرساخت مناسب و همچنین تجهیز موزه است.

حسن‌پور ادامه داد: موزه مفرغ و سکه استان در محل ساختمان باشگاه افسران مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک‌الافلاک و موزه نسخ خطی در شهرستان بروجرد در دست اقدام هستند که در این راستا با توجه به تخصیص اعتبار صورت گرفته، سه فاز از کار تجهیز موزه نسخ انجام گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: تجهیز موزه نسخ بروجرد درصورت تخصیص اعتبار به‌زودی تکمیل و افتتاح می‌شود و موزه مفرغ نیز در حال رایزنی برای تخصیص اعتبار در راستای تجهیز بر اساس استانداردهای طرح محتوایی است.

وی با بیان اینکه لرستان با قدمتی بیش از ۵۶ هزار سال بی‌شک آثار فرهنگی، تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است افزود: این آثار علاوه بر اینکه در موزه‌های کشور به نمایش گذاشته شده‌اند، زینت‌بخش موزه‌های مطرح دنیا نیز هستند، به طوری که در موزه لوور فرانسه یک تالار به مفرغ های لرستان اختصاص داده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه موزه قلعه فلک‌الافلاک نیز از دهه ۷۰ تاکنون تعداد زیادی از اشیا تاریخی ارزشمند استان را نمایش داده ادامه داد: در این راستا اقدامات حفاظتی زیادی به‌منظور ایمن‌سازی موزه و سهولت بازدید علاقه‌مندان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: تمامی سیستم‌های برق موزه قلعه فلک‌الافلاک بر اساس استانداردهای موزه‌ای اجرا شده و ژنراتور برق قلعه نیز خریداری و در حال نصب است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 929902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟