برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری

به گزارش  رکنا از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان در سالن بیضای اردبیلی نقد سازنده را لازمه کار رسانه دانست و گفت: استقبال مسئولان از نقد منصفانه برای پویایی مطبوعات و رفع نواقص و کاستی‌ها تاثیرگذار است.

امیر رجبی با اشاره به زحمت‌ها و مشقت‌های کار خبرنگاران، گفت: برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های اصحاب خبر با مسئولان برای رفع مشکلات و گره‌های کار و زندگی خبرنگاران ضروری است.

وی افزود: اشتغال فعالان مطبوعاتی در برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات مایه قوت قلب و امیدواری جامعه مطبوعات است و دست‌اندرکاران خانه مطبوعات در این استان باید بیش از پیش مطالبه‌گری در فضای رسانه‌ای را ترویج کنند.

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این برنامه برگزاری این قبیل جشنواره‌ها را سبب بالندگی بیشتر اصحاب خبر دانست و بر لزوم ایجاد اتاق فکر خبرنگاران و اصحاب مطبوعات برای استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در عرصه اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

سجاد ناصر آزاد، دبیر این جشنواره هم با اشاره به اینکه ۱۸۶ اثر در بخش‌های خبر، یادداشت، گزارش و چند رسانه‌ای به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال شده بود، تکراری بودن سوژه‌ها را ضعف برخی آثار اعلام کرد.

به گفته وی، اغلب خبر‌های پوششی و تولیدی در این استان از ناحیه چند خبرگزاری فعال تولید و منتشر می‌شود و خیلی از رسانه‌ها کپی کننده آثار چند خبرگزاری فعال هستند و انتظار می‌رود همه فعالان عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تولید و پوشش اخبار نقش‌آفرین باشند.

تکنوازی سنتور توسط هنرمند نام آشنا بهمن، ولی زاده و پخش نماهنگ دفاع مقدس و اثر برگزیده بخش گزارش ویدیویی جشنواره و تجلیل از برگزیدگان و برترین‌های هر بخش از قسمت‌های دیگر این رویداد بود.

 

کدخبر: 930604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟