تعریف اکوسیستم گسترده برای برپایی نمایشگاه ملی «فن نما» در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ احمدرضا طحانیان با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی «فن نما» در اصفهان همزمان با برگزاری مراسم پنجمین دوره اعطای جایزه بین المللی مصطفی (ص) در این شهر گفت: در این نمایشگاه، رویدادها و نشست‌های تخصصی با مشارکت دانشگاه‌ها و استارتاپ‌‌ها برگزار می شود.

او افزود: علاوه بر شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش بنیان و نوپا در زمینه فناوری و همچنین صنایع بزرگ استان در نمایشگاه ملی «فن نما» حضور دارند.

او با بیان این که برای برپایی نمایشگاه ملی «فن نما» یک اکوسیستم بسیار گسترده تعریف شده است گفت: در این نمایشگاه برپایی پاویون‌های مختلف همچون پاویون‌های مالی، رویداد کارآفرینی تقاضا محور و تأمین کننده‌های مالی و حضور حلقه‌های واسط که هر یک از آنها نقش مهمی در توسعه و فناوری دارند، برنامه ریزی شده است.

نمایشگاه (3)مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان افزود: این شرکت در نمایشگاه ملی «فن نما» نقش تسهیلگری، ایجاد کننده ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و صنعت و همچنین نقش شتاب دهنده را دارد و این نقش با برگزاری نشست‌های تخصصی، میزگردها و برگزاری جلسات بازاریابی رقم خواهد خورد.

او با بیان این که شبکه‌سازی بین شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط آنها با بخش صنعت برای آشنایی از توانمندی‌های یکدیگر و رفع نیازهای آنها از رسالت‌های نمایشگاه‌ها است، گفت: اتصال صنایع بزرگ به صنایع کوچک، شناخت صنایع بزرگ از صنایع کوچک و همچنین ارتباط متقابل شرکت‌های کوچک در نمایشگاه ملی «فن نما» موجب هم افزایی آنها خواهد شد و مشارکت آنها در نمایشگاه می‌تواند این شبکه سازی را تسهیل کند.

او با تأکید بر این که حضور مسئولان در نمایشگاه «فن نما» تکمیل کننده حلقه شبکه سازی مراکز علمی و صنعت است، افزود: حضور مسئولان در این نمایشگاه موجب می‌شود تا آنان با مشکلات و توانمندی‌ها آشنا شوند و به تصمیم گیری‌های آنها کمک می‌کند.

احمدرضا-طحانیانمدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان در ادامه گفت: حضور 150 دانشمند مسلمان از 40 کشور دنیا برای شرکت در مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) و بازدید آنها از نمایشگاه ملی «فن نما» سبب می شود تا این دانشمندان با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان آشنا شوند.

طحانیان افزود: نمایشگاه المللی نوآوری و فناوری اینوتکس مهمترین نمایشگاه تخصصی در کشور بوده ولی نمایشگاه تخصصی «فن نما» شروع خوبی برای ارائه دستاوردها در حوزه نوآوری و فناوری در شهر اصفهان است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 932496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟