پایش ۶۷ هزار کیلومتر مربع از اراضی کشاورزی لرستان در شش ماهه اول سال

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرهنگ مسلم مویدی در تشریح این خبر بیان کرد : ۲۴۰ مورد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مساحت بیش از ۳۹ هزار متر مربع در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

وی به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و گفت: ۶۶۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ شناسایی شده است و برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه cms به ترتیب مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و ازنا بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

وی در پایان گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان لرستان فعال هستند و با گشت‌ مستمر و با هدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 934030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟