کاهش 40 درصدی مصرف گاز در مراکز گردشگری استان اصفهان با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

به گزارش رکنا از اصفهان؛ ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، روز یکشنبه 9 مهرماه در همایش ملی گردشگری سبز که در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از معاونین وزرا و مدیران بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برگزار شد، با بیان این مطلب، در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت در زمینه بهبود کیفی صنعت گردشگری، گفت: شرکت گاز استان اصفهان تاکنون موفق به بهینه‌سازی 262 واحد موتورخانه مراکز گردشگری و سامانه‌های مرتبط با توسعه گردشگری در استان شده و از این رو خوشحالیم که سهم کوچکی در ارتقاء کیفی صنعت گردشگری کشور داریم.

وی ادامه داد: با بهینه‌سازی موتورخانه این واحدها، مصرف گاز و انرژی در بیش از 130 هزار متر مربع از هتل‌های استان اصفهان بهینه شده است.

عسکری با بیان این‌که وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید و توجه زیادی به مقوله بهینه‌سازی و ارتقاء کیفی مصرف انرژی در واحدهای مرتبط با صنعت گردشگری دارند، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته در زمینه بهینه‌سازی مصرف گاز و انرژی در این واحدها؛ اعم از هتل‌ها و مراکز گردشگری و ...، تا 40 درصد مصرف گاز در این اماکن کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه، توضیح داد: طبیعتاً کاهش مصرف گاز در کنار کاهش تعرفه گازبهای این مراکز که با همت وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و همراهی مجلس و دولت رقم خورده، نقش بسزایی در بهبود تراز اقتصادی و ارائه خدمات در صنعت گردشگری دارد.

وی در پایان، با اشاره به تلاش کارکنان این شرکت در اجرای طرح‌های بهینه‌سازی گاز، گفت: از تلاش‌های ارزشمند یکایک همکاران در شرکت گاز استان تقدیر و تشکر می‌کنم؛ چراکه به واسطه این تلاش توانستیم با بهینه‌سازی 14 هزار واحد موتورخانه، رتبه اول بهینه‌سازی موتورخانه‌های کشور را به خود اختصاص دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و در راستای تلاش برای بهینه‌سازی بیشتر در استان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اهداء لوح تقدیر به مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از این شرکت قدردانی کرد.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 934916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟