ارایه آموزش های مهارتی به ۲۹ هزار نفر در همدان

به گزارش رکنا از همدان، وهب مختاران اظهار کرد: در این مدت آموزش های مهارتی به ۱۰ هزار و ۹۴۸ نفر در آموزشگاه های آزاد بخش خصوصی ارائه شد که از این تعداد سه هزار و ۴۶۷ نفر مرد و هفت هزار و ۴۸۱ نفر زن بودند.

وی با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به متقاضیان یادگیری مهارت، ادامه داد: در این مدت همچنین آموزش های مهارتی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای به ۱۸ هزار و ۶۵۲ نفر در بخش دولتی ارائه شد که از این تعداد ۹ هزار و ۶۵۳ نفر مرد و هشت هزار و ۹۹۹ نفر زن هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت: در مجموع طی نیمه نخست امسال، سه میلیون و ۱۰۸ هزار و ۹۱۱ نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی شامل کارگاه ثابت شهری، کارگاه پادگان، کارگاه روستا، کارگاه عشایری، کارگاه زندان، کارگاه سیار شهری، کارگاه صنایع، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، سکونتگاههای غیر رسمی و آموزش در مراکز درمانی زیر پوشش بهزیستی ارائه شده است.

مختاران اظهار داشت: در این مدت هفت تفاهمنامه با بهزیستی، بسیج سازندگی، کمیته امداد، زندان، دانشگاه ها، نیروهای مسلح و آموزش و پرورش در راستای ترویج آموزش های مهارتی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ گروه‌ هدف از آموزش های سازمان فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند، اظهار داشت: دوره های آموزش‌های این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: سازمان فنی و حرفه ای استان همدان، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی را در اولویت قرار داده است.

مختاران اظهار داشت: رشته های آموزشی برنامه نویسی بازوهای ربات صنعتی در فرآیند جوشکاری spot resistance، مدیر ارشد کسب و کار MBA، نصب پانل‌های خورشیدی، آنالیز و پردازش تصویر ساختار مواد با نرم افزار در ۶ ماه نخست سالجاری به سرفصل های آموزشی این اداره کل افزوده شد.

وی ادامه داد: جوانان جویای کار و افراد فاقد شغل می‌توانند از منابع، امکانات و ظرفیت های موجود این مراکز در رشته های فنی و حرفه ای جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، تاسیسات، لوازم خانگی، و برودتی،برق، کشاورزی ،برق الکترونیک، صنایع دستی و هنری،مالی و بازرگانی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند.

 

کدخبر: 935673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟