لایروبی 5 کیلومتر از رودخانه های استان قزوین به پایان رسید

به گزارش رکنا ازقزوین، منصور ستوده در این باره اظهارداشت: سیل به عنوان یکی از مخرب ترین بلایای طبیعی بشر محسوب می شود و یکی از علل مهم خسارات وارده در زمان وقوع سیلاب ها تصرف و تعدی به بستر رودخانه هاست.

وی افزود: این تصرف معمولاً به صورت ساخت و ساز غیرمجاز، ویلاسازی، دیوارکشی، مسدود شدن مسیر جریان رودخانه ها است که می تواند خسارات ناشی از سیلاب را چندین برابر کرده و موجب بروز آثار ناگوار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی در منطقه شود.

ستوده تصریح کرد: در راستای حفاظت از بستر و حریم رودخانه ها به عنوان ثروت ملی (انفال) و کاهش میزان خسارات ناشی از سیلاب پروژه های متعددی از سنوات گذشته مانند آزادسازی و رفع تصرفات، رپرگذاری، لایروبی مسیر رودخانه و اخذ سند مالکیت بستر رودخانه ها توسط شرکت آب منطقه ای قزوین تعریف و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات دفتر مهندسی رودخانه و سواحل این شرکت در نیمه اول امسال بیان کرد: با تلاش و پیگیری شبانه روز همکاران و با همراهی نیروی انتظامی 4.2 هکتار از بستر رودخانه های استان رفع تصرف شده که از این میزان حدود 1.7 هکتار در محدوده شهرستان قزوین، 1.3 هکتار در محدوده شهرستان تاکستان و 1.2 هکتار نیز در محدوده شهرستان آبیک بوده است.

وی یادآورشد:  این رفع تصرف بطور عمده مربوط به بستر رودخانه های صمغ آباد، تازه آباد، چنگوره، بازار و کوشک است.

ستوده در خصوص لایروبی رودخانه های استان نیز تصریح کرد: در این مدت حدود 5 کیلومتر از مسیر رودخانه های استان لایروبی شده که عمده آن مربوط به رودخانه ابهر رود به طول 2 کیلومتر در محدوده شهرستان تاکستان، رودخانه جزمه به طول 1.5 کیلومتر در محدوده شهرستان آبیک و رودخانه بازار به طول یک کیلومتر در محدوده شهرستان قزوین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین اظهارداشت: در مرداد ماه امسال نیز با هدف تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سند رودخانه شاهرورد به مساحت 1006 هکتار دریافت شد.

ستوده گفت: اقدامات این شرکت در جهت آزادسازی و رفع تصرفات رودخانه ای و همچنین لایروبی و اخذ سند مالکیت رودخانه های استان با جدیت تمام و برای کلیه رودخانه های استان ادامه خواهد داشت که تداوم این خدمت رسانی نیازمند همراهی مردم متدین و مسئولان و مدیران استانی است.

 

منبع:روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین

لیلابیگدلی/قزوین

 

 

 

 

کدخبر: 935873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟