دستگیری ۱۵۵ نفر شکارچی متخلف در ۶ ماهه اول سال جاری

به گزارش رکنا از ایلام : علیرضا محمدی گفت : حیات وحش ایلام دارای ۴۴ گونه انواع پستاندار است و به طور میانگین ۲۳ درصد پستانداران کشور در این استان زیست می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ گونه پرنده معادل ۳۸ درصد کل پرندگان کشور، ۴۰ گونه ماهی و ۴۲ گونه خزنده با میانگین ۲۳ درصد انواع کل خزندگان و دوزیستان کشور در ایلام زیست می کنند، گفت: یادآور شد: ۱۳۰ مورد تخلف زیست محیطی از جمله شکار و صید غیرمجاز طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در استان ایلام گزارش، کشف و ثبت شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۵۵ نفر شکارچی متخلف در بازه زمانی اول فروردین تا پایان شهریورماه شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

محمدی بیان کرد: در زیستگاه ها و مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان هرگونه شکار و صید، دخل و تصرف، تخریب، شکار و صید، کشاورزی، نهالکاری، برداشت سنگ و ماسه ممنوع است.

محمدی گفت: محیط زیست از سه بخش اصلی آب، هوا و خاک تشکیل شده که محیط زیست برای حفظ این سه فاکتور حیاتی و مشاهده یا گزارش هرگونه آلودگی و تخلف در این حوزه ها مطابق قانون، سیاست و برنامه مدون دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی و محیط زیست وظیفه عمومی و همگانی است و همه آحاد مردم و دستگاه های مختلف در حفاظت از محیط زیست و طبیعت دخیل هستند.

 ایلام دارای ۱۴۳ هزار هکتار اراضی تحت مدیریت، معادل هفت درصد کل مناطق طبیعی استان شامل مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه، دینارکوه و کولگ، ۲ اثر طبیعی ملی غارخفاش، چشمه آبگرم و چشمه قیر در دهلران و تنگ رازیانه در بدره است.

کل، قوچ و میش، پلنگ، خرس، گربه کاراکال، گربه شنی، افعی دم عنکبوتی و افعی شاخدار از جمله گونه های حیات وحش استان ایلام به شمار می رود.

استان ایلام یکی از مهمترین و شاخص ترین سایت های نگهداری و تکثیر گوزن در معرض انقراض ایرانی در کشور را دارد. 

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 937599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟