۴۰۰ محصول فناورانه به دبیرخانه جشنواره صنعت برق ایران ارسال شد

به گزارش رکنا؛ مصطفی مافی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران در آبان ماه امسال، گفت: فن بازار تخصصی صنعت برق به مثابه یک بازار جهت تبادل فناوری بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری صنعت برق طراحی شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری صنعت برق پژوهشگاه نیرو در این زمینه افزود: متقاضیان فناوری در این فن‌بازار، شامل شرکت‌های دولتی مرتبط با صنعت برق اعم از شرکت‌های زیرمجموعه توانیر و برق حرارتی و همچنین شرکت‌های خصوصی اعم از شرکت‌های عضو سندیکای برق و سندیکای برق حرارتی هستند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره به نیاز‌های فناورانه متقاضیان به منظور تداوم روند تولید و نیز رشد و رونق تولید صنعت برق کشور با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناور و اساتید دانشگاهی پاسخ داده می‌شود.

مدیر کمیته علمی جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با اشاره به ساماندهی و پالایش لیست نیاز‌های فناورانه ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نیاز فناورانه از سوی شرکت‌های مرتبط با صنعت برق کشور در بخش دولتی و خصوصی به دبیرخانه واصل شده است که پس از پالایش تا پایان هفته جاری در درگاه اینترنتی فن‌بازار به آدرس event.moe.gov.ir بارگذاری می‌شود.

مافی با بیان اینکه همه نیاز‌های احصا شده دارای شناسنامه هستند، گفت: مشخصات نیاز فناورانه شامل استاندارد‌های لازم، جزییات فنی، تعداد موردنیاز، دستگاه متقاضی و مواردی از این دست است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین ‎المللی امام خمینی (ره) افزود: در ادامه این فرآیند، فراخوانی به منظور مشارکت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان منتشر و از همه فناوران دعوت می‌شود در صورتی که ظرفیت و پتانسیل پاسخگویی به این نیاز‌ها را دارند با تکمیل فرم مربوطه و حضور در جلسات B۲B و B۲G در طول مدت زمان برگزاری فن بازار، مذاکرات لازم را با شرکت متقاضی نیاز به عمل آورند.

وی حداقل حجم اعتبار موردنیاز برای رفع این نیاز‌ها را یک هزار میلیارد تومان برآورد کرد که فرصتی مناسب برای بازارسازی محصولات نوین فناورانه در صنعت برق خواهد بود.

به گفته مافی، بسیاری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان فعال در حوزه صنعت برق در صدد و تلاش هستند تا محصولات فناورانه، نوآورانه و جدید خود را به مدیران صنعت برق و بخش خصوصی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۲۰۰۰ شرکت فناورانه مرتبط با صنعت برق و آب در کشور فعال است، ابراز داشت: از این میان، حدود ۱۳۰۰ شرکت نوپا و مابقی نوآور و فناور هستند و لازم است در این فن بازار حمایت شوند. در فن‌بازار در تلاش هستیم به شرکت‌های فناور نوپای فعال در صنعت برق جهت دهی لازم جهت شناسایی نیاز‌های صنعت برق و حرکت در راستای رفع آن‌ها را انجام دهیم. همچنین فن بازار فرصتی برای شرکت‌های دانش بنیان نوآور و فناور جهت معرفی آخرین محصولات و دستاورد‌های خویش را به دست اندرکاران صنعت برق اعم از خصوصی و دولتی فراهم می‌آورد.

مافی با بیان اینکه تاکنون ۴۰۰ محصول فناورانه از سوی واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: بخشی از این محصولات با هدف ارائه آخرین محصولات و دستاورد‌های نوین در صنعت برق، انتخاب و در فن بازار به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

این گزارش حاکی است: اولین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران به مدت چهار روز، طی روز‌های ۲۳ الی ۲۶ آبان و هم‌زمان با بیست‌و‌سومین نمایشگاه صنعت برق، در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود./ت

کدخبر: 938165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟