برترین های صنایع غذایی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ مسعود حبیبی گفت: معاونت غذا و دارو هر سال با هدف ترغیب صنایع و واحدها به تولید غذای سالم و بهداشتی اقدام به برگزاری همایش روز جهانی غذا و معرفی واحدها و مسئولان فنی برتر استان می کند.

وی اظهار داشت: از جمله شاخص های مورد ارزیابی واحدهای برتر صنایع غذایی و بهداشتی استان، تولید محصولات سلامت محور با کاهش میزان قند، نمک، چربی و اسید چرب ترانس، بررسی محصولات از نظر نمونه برداری، نداشتن نقص بحرانی در واحد، تکمیل و گسترش فضای تولید، تجهیزات و آزمایشگاه، اخذ گواهی بین المللی ایمنی مواد غذایی، صادرات و بهینه سازی مصرف آب، امتیاز ارزیابی بالا  با درجه A و بکارگیری مسئول فنی کوشا و فعال است.

حبیبی خاطر نشان کرد: در همایش روز جهانی غذا که با حضور رییس و مسئولان دانشگاه برپا شد از یک واحد نمونه،هشت واحد برتر صنعتی،دو واحد برتر کارگاهی،هفت واحد قابل تقدیر و 14 مسئول فنی برتر در صنعت غذا تجلیل شد.

به گفته رییس اداره نظارت بر صادرات و واردات مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو امسال روز جهانی غذا با شعار "آب زندگی است.آب غذا است.هیچ کسی را محروم نکنید" نامگذاری شده است.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

 

کدخبر: 939417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟